Trhová hodnota francúzskej skupiny LVMH, ktorá je najväčším výrobcom luxusného módneho tovaru na svete, presiahla 500 miliárd dolárov (455,5 miliardy eur). Stala sa tak prvou európskou spoločnosťou, ktorá dosiahla tento míľnik, a to vďaka rozmachu predaja luxusného tovaru v Číne a posilňovaniu eura.

Tento úspech skupiny, ktorej patria značky ako Moët Hennessy, Bulgari, Givenchy, Louis Vuitton či Dior, prichádza necelé dva týždne po tom, ako sa LVMH zaradila medzi 10 najväčších svetových spoločností vďaka prudkému nárastu tržieb za prvý štvrťrok 2023.

Rastúca hodnota spoločnosti zvýšila majetok najbohatšieho človeka na svete Bernarda Arnaulta, ktorý vytvoril skupinu LVMH prostredníctvom série akvizícií. Hodnota jeho majetku podľa Bloomberg Billionaires Index dosahuje takmer 212 miliárd dolárov.

Dopyt po produktoch LVMH sa v prvom kvartáli zvýšil, aj keď prudko rastúca inflácia a stúpajúce úrokové sadzby vyvolávajú obavy z globálnej recesie.

Skupina však tento mesiac varovala, že už eviduje spomalenie rastu v USA, zvlášť v prípade dopytu po koňaku a koženom tovare.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotka
Neprehliadnite

LVMH odchádza z Hongkongu. Čínski zákazníci nakupujú luxusný tovar čoraz častejšie z domu