Spoločnosť Carlsberg uviedla, že predaj piva v tomto roku negatívne ovplyvnia vyššie ceny, čím hrozí zníženie zisku tretieho najväčšieho pivovaru na svete, píšu The Financial Times.
Dánska skupina v utorok uviedla, že hoci je pivo „historicky odolnou spotrebiteľskou kategóriou", potrebné výrazné zvýšenie cien a vysoká inflácia zasiahnu predaj najmä v Európe.
„Rok 2023 bude ďalším náročným rokom, ale strategické, organizačné a finančné zdravie našej spoločnosti je silné a sme presvedčení, že naša kultúra zameraná na ciele a výkonnosť bude naďalej poháňať udržateľnú dlhodobú tvorbu hodnoty," vyjadril sa generálny riaditeľ pivovaru Cees 't Hart.
Spoločnosť Carlsberg ďalej uviedla, že jej prevádzkový zisk v tomto roku môže klesnúť až o 5 percent alebo vzrásť o 5 percent v závislosti od toho, ako sa bude vyvíjať predaj.
Dánsky pivovar predpovedá, že jeho náklady na predaj sa zvýšia o „násť percent" (11 - 19, pozn. red.), pričom tlak by mal byť najvýraznejší v prvej polovici roka. Dodal, že vyššie náklady bude kompenzovať zvýšením cien, zmenou sortimentu výrobkov a znížením režijných nákladov.
Akcie pivovaru, ktorý podľa tržieb zaostáva za spoločnosťami Anheuser-Busch InBev a Heineken, v utorok klesli o 2 percentá.
Cees 't Hart „vyvolal rozruch“, keď vyhlásil, že dúfa, že Carlsberg sa nakoniec vráti do Ruska, aj keby to malo trvať viac ako desať rokov. Spoločnosť je v procese predaja svojich ruských aktivít po rozsiahlej invázii prezidenta Vladimira Putina na Ukrajinu a dúfa, že kupca nájde do leta.
Carlsberg má v úmysle v rámci odpredaja v Rusku predať licenčné práva na niektoré zo svojich najpopulárnejších nápojov vrátane Tuborgu, 1664 Blanc a cideru Somersby.