Dizajnéri Fordu odviedli dobrú prácu, okrem nezvyčajného otvárania dverí tu nie je ani stopa po preháňaní. Vnútri však prichádza prekvapenie. Hoci som už počul o vertikálnom displeji s 15,5-palcovou uhlopriečkou a videl som ho na fotografiách i videách, naživo ma aj tak šokoval. Aj s rámom má táto „telka“ skoro 43 centimetrov.

Kabína je priestranná v pozdĺžnom smere, no všetko ešte vylepšuje plochá podlaha, ktorá prispieva k množstvu miesta pre piatich dospelých. Ani stredný pasažier v druhom rade sedadiel nebude ukrátený. 

Kufor aj vpredu

Panoramatické strešné okno je štýlový doplnok a treba spomenúť fakt, že neuberá veľa miesta nad hlavou zadných pasažierov. Atmosféru v kabíne však vylepšuje výrazne – je krásne presvetlená. Kufor má využiteľnú kapacitu na úrovni 402 litrov po kryt, ktorý sa dvíha spolu s vekom. Konkurencia vie ponúknuť aj viac, no 400 litrov je už slušný objem, aj čo sa rodinného využitia týka.

Navyše, vpredu je ešte malý ku-for (81 l) na káble, takzvaný frunk. Možno sa vám na prvý pohľad zdá zbytočný, no efektívne dokáže odbremeniť zadný kufor od všetkého príslušenstva k vozidlu a to je v porovnaní s mnohými inými e-autami veľké pozitívum.

Ford má zaslúžene povesť pekne vyvážených, priamych a lineárnych nastavení riadenia s vynikajúcim držaním stopy, ale Mach-E v tomto bode mierne zaostáva. Najmä riadenie je oblasť, na ktorú si treba zvykať. Okolo strednej polohy je z hľadiska citlivosti mŕtva zóna a potom, keď príde reakcia, je zasa možno až príliš prudká. Tri rôzne jazdné režimy menia distribúciu výkonu pohonu všetkých kolies a charakteristiku riadenia a „plynového pedála“, nie však tlmičov, tie sú statické. Špeciálny nastaviteľný podvozok MagnaRide sa dáva až do verzie GT.

Radšej volím ticho

Márne budete hľadať aj pádla na nastavenie rekuperácie, musí stačiť jednostupňová. Ak budete dupať na plynový pedál, zadná časť pri zrýchľovaní zo zákruty silne, ale kontrolovane vybočí, čo pripomína legendárneho dvojdverového menovca. Spomienky naň mi osviežila aj dynamika čerpajúca zo všadeprítomného krútiaceho momentu na úrovni 580 Nm.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa