Japonská automobilka Toyota oznámila, že nenechá v televízii vysielať svoje reklamy súvisiace s olympijskými hrami v Tokiu a prezident spoločnosti Akio Tojoda sa koncom tohto týždňa nezúčastní otváracieho ceremoniálu hier. Jeden z hlavných sponzorov športovej udalosti si nechce poškodiť imidž, olympijské hry sa totiž konajú napriek silnému odporu japonskej verejnosti a obavám z ďalšieho šírenia koronavírusu, napísala agentúra Reuters.
Toyota pripravila televíznu reklamu, v ktorej vystupujú niektorí športovci, ktorí sa nadchádzajúcej športovej udalosti zúčastnia. V pondelok však šéf komunikácie Toyoty Džun Nagata naznačil, že olympijské hry v Tokiu sa stávajú udalosťou, pre ktorú je z „rôznych dôvodov" ťažšie získať podporu. „Plne podporíme športovcov a prispejeme na hry poskytnutím vozidiel a ďalšími prostriedkami," povedal Nagata.
Olympiáda má začať v piatok a bude sa konať v nebývalých podmienkach. V Tokiu teraz kvôli pandemickej situácii platí štvrtý výnimočný stav a na žiadne športoviská v hlavnom meste nebudú smieť diváci.
Toyota Material Handling Europe smeruje k uhlíkovej neutralite so 100 % obnoviteľnou elektrinou
Toyota poskytne hrám 3 340 vozidiel, čo je menej ako pôvodne plánovaných 3 700 áut, pretože tie pre divákov nie sú potrebné. Vyše 90 percent vozidiel bude mať alternatívny pohon, budú jazdiť na vodík alebo elektrinu. Najväčšia automobilka sveta na olympijských hrách bez divákov zrušila tiež akcie, na ktorých mala v pláne propagovať svoje autá.
Japonský premiér Jošihide Suga a organizátori udalosti opakovane sľúbili, že hry budú „bezpečné", ale prieskumy v médiách ukazujú, že verejnosť o tom presvedčená nie je.
Vo víkendovom prieskume agentúry Kjódó News vyjadrilo 87 percent respondentov obavy z toho, že sa olympijské a paralympijské hry v Tokiu počas pandémie konajú, a 31,2 percenta opýtaných si myslí, že sa olympiáda mala zrušiť.
Pandémia zásadne premenila situáciu, v ktorej sa nachádzajú sponzori hier. Vedľa Toyoty k tým hlavným patria japonské spoločnosti Panasonic a Bridgestone.