Prezident Toyoty Akio Toyoda pred tromi rokmi zmrazil rozširovanie produkcie, pretože predchádzajúca rýchla expanzia mala negatívny vplyv na kvalitu, čo vyústilo do rozsiahleho zvolávania áut do servisov. Pokles predaja počas finančnej krízy navyše výrazne znížil využitie výrobných kapacít a zvýšil zásoby.
Továreň v Mexiku by mala od roku 2019 vyrábať pre severoamerický trh populárne automobily Corolla. Jej kapacita bude 200-tisíc vozidiel ročne, uviedli zdroje. Bude to prvý závod Toyoty na osobní autá v tejto krajine, ktorá je pro automobilky príťažlivá vďaka relatívne nízkym mzdovým nákladom a bezcolnému prístupu na americký trh. Toyota vlani v USA predala zhruba 340-tisíc vozidiel Corolla.
Nový čínsky závod má vyrábať od roku 2018 ročne 100-tisíc automobilov modelu Yaris. firma ho má postaviť v juhočínskom Kantone. Toyota má v Číne už dva spoločné podniky s miestnymi automobilkami a vlani zvýšila predaj svojich áut v krajine o 12,5 percenta na 1,03 milióna. Tento rok očakáva Toyota v Číne spomalenie rastu a predaj 1,1 milióna vozidiel.
Obnovením expanzie, keď svetový automobilový priemysel naďalej predáva podstatnej menej, ako je schopný vyrábať, Toyota vyvinie tlak na General Motors a Volkswagen ako svojich hlavných globálnych rivalov. Celosvetový predaj Toyoty vlani vzrástol o tri percentá na 10,23 miliónov vozidiel a firma sa tak už tretí rok po sebe obhájila svetové prvenstvo.