Koncept, ktorý by automobilom umožnil „myslieť", konať a pri realizácii únikovej akcie sčasti prevziať ovládanie vozidla od vodičov, je kľúčovým prvkom pri úsilí Toyoty. Tá chce do olympijských hier v Tokiu v roku 2020 vyrobiť auto, ktoré by bolo schopné riadiť sa na cestách samo, napísala agentúra Reuters.

Zatiaľ čo pri súčasných systémoch na podporu riadenia sa pre vyhýbanie sa prekážkam, ako sú chodci alebo iné autá, využívajú prevažne obrazové snímače, vývojári v Toyote uvažujú o riešení, ktoré by zahŕňalo umelú inteligenciu, povedal šéf novovytvoreného vývojárskeho strediska Toyoty Gill Pratt.

„Inteligencia auta by vymyslela plán úhybného manévru ... V podstate by bola niečo ako anjel strážny, zošliapávala by plynový pedál, ovládala volant a používala brzdu súbežne s vami," uviedol tiež G. Pratt.

Toyota vlani na jeseň uviedla, že jej nový výskumný inštitút minie v najbližších piatich rokoch miliardu dolárov (889 miliónov eur). Do výskumu v oblasti robotiky investujú aj iné popredné svetové automobilky, na príklad Ford alebo Volkswagen. Japonský konkurent Toyoty, automobilka Honda Motor nedávno oznámila, že zakladá novú výskumnú inštitúciu, ktorá by sa zameriavala na umelú inteligenciu.

Japonské automobilky ale zápasia aj s rýchlym starnutím populácie, kvôli ktorému sa nad budúcim dopytom po súkromnom vlastníctve áut vznášajú otázniky, napísal Reuters. Podľa G. Pratta je možné, že Toyota by raz mohla vyrábať roboty, ktorí by pomáhali starším ľuďom.