Mnohí ľudia sa po veľkých škodových udalostiach začali zaujímať o svoje poistky. Poisťovne na Slovensku zaznamenali po tornáde na Morave väčší trend záujmu o poistenia.
„Deň po tornáde na Morave sme na našom webe, v časti poistenia majetku, zaznamenali až trojnásobný počet návštev oproti priemeru. Až doteraz ostala návštevnosť nášho online poistenia majetku zvýšená o približne 25 percent. Tento trend sa odráža aj v počte uzatvorených poistných zmlúv," približuje hovorkyňa poisťovne Allianz Lucia Strnad Muthová. V poisťovni evidujú zvýšený záujem o poistenie privátneho majetku. Podľa hovorkyne to boli hlavne klienti z miest a obcí susediacich s Českou republikou, ktorí v posledných týždňoch častejšie kontaktovali poisťovňu a informovali sa, či ich poistka kryje aj tornádo. Mnohí prehodnocovali a aktualizovali svoje poistné sumy tak, aby pokrývali celú hodnotu majetku.
Tornádo na južnej Morave si vyžiadalo už šiestu obeť
V poisťovni Generali sa pravidelne stretávajú s tým, že po väčšej udalosti, akou bol napríklad výbuch obytného domu v Prešove, záplavy a povodne v Rudne nad Hronom, krupobitie na východe Slovenska, tornádo na Morave a iné, je zvýšený záujem nových, ale aj súčasných klientov o poistenie. "Väčšinou ide o klientov, ktorí si začali uvedomovať hroziaceho riziko v prípade chýbajúcej poistnej ochrany a daná udalosť urýchlila ich rozhodnutie uzatvoriť si poistenie a chrániť tak seba aj svoj majetok pred podobnými situáciami. Klienti, ktorí majú platné poistné zmluvy, sa zasa zvyknú informovať, či ich poistenie kryje danú situáciu," povedala hovorkyňa poisťovne Mária Kukurová.
Štandardné poistenie majetku kryje aj tornádo. Neudržiavané poistky však klientom nepomôžu
Podľa štatistík poisťovne Uniqa každým rokom rastie záujem o poistenie nehnuteľností a zariadenia domácností a jeden z dôvodov je aj zvýšený počet silných živelných udalostí, ako sú lokálne búrky či víchrice. „V poisťovni evidujeme od víkendu po tornáde na Morave nárast návštev nášho webu pre kalkulácie online poistenia domova o viac ako 200 percent. Rovnako evidujeme výrazný nárast telefonátov ľudí, ktorý sa zaujímajú o kalkuláciu a vytvorenie návrhov poistných zmlúv. Naši klienti sa tiež vo zvýšenej miere zaujímajú o rozsah krytia svojich poistných zmlúv a niektorí si navyšujú poistné sumy," konštatovala hovorkyňa poisťovne Beata Lipšicová.
Hovorkyňa poisťovne Kooperativa Silvia Nosková Illášová povedala, že v týždni po živelnej udalosti na Morave evidovala poisťovňa viac ako 100-percentný nárast návštev webu s informáciami o poistení majetku a osôb. Klienti sa zaujímali o poistenie domácnosti či domu.