Nákupné centrá menej „in“

Slovenské nákupné centrá deň po otvorení kamenných prevádzok zažívali doslova boom. Pred pokladňami v obchodoch prevažne s detskou obuvou a konfekciou stáli kratšie rady zákazníkov. Krátke boli aj kvôli prísnym metrážnym obmedzeniam. Inak by asi bola situácia iná. Po viac ako mesiaci je to inak. Široké uličky sú prázdnejšie, v obchode je minimum zákazníkov, predavačky sa viac nudia, ako obsluhujú. „Už sem chodí len polovica toho, čo pred mesiacom. Niekedy menej. Sú hodiny, kedy nemám nikoho,“ hovorí slečna v malej predajni s kozmetikou v bratislavskom Auparku.

Päť týždňov po otvorení je ešte krátky čas na to, aby sa dalo povedať, či sa nákupné správanie Slovákov zmenilo v porovnaní so situáciou spred pandémie. Prvé prieskumy trhu predpovedajú, že zmena nastala.

Kamenné prevádzky sa otvorili 19. apríla. Maloobchodníci, ktorí boli dovtedy považovaní za rizikových pre šírenie nového koronavírusu, konečne mohli otvoriť svoje obchody. V prvý týždeň vzrástlo podľa analýzy, ktorú vypracovala spoločnosť Pygmalios, venujúca sa skúmaniu správania zákazníkov v reálnom čase, sa zvýšila frekvencia ľudí v nákupných centrách o 51 percent. Pri celoročnom porovnaní sa frekvencia zákazníkov v predajniach a nákupných priestoroch v 17. týždni zvýšila až o 80 percent a podľa údajov Pygmaliosu stále rastie.

Podľa údajov Telco Stores, ktoré zastrešujú telekomunikačné značky ako O2 , sú situované prevažne v nákupných centrách vo väčších mestách a fyzický prístup k nim má beztak len minorita Slovákov– prešli kvôli zatvoreným prevádzkam na online spôsob predaja. V roku 2021 preto zaznamenali vyššiu priemernú návštevnosť, než v roku 2020. Keď sa potom kamenné prevádzky Telco Stores otvorili, prevádzky v nákupných centrách zaznamenali v prvom týždni otvorenia nárast o 28 percent, kým tie mimo len o 20 percent. Aj napriek stále rastúcemu trendu má zákazník tento rok stále čo doháňať, ak sa chce vyrovnať roku 2020.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa