Turizmus je na tom horšie, ako sme si mysleli
Organizácia Tourism Economis Oxford Company (TEOC) vydala v novembri tohto roka štúdiu s prognózou na ďalší vývoj v cestovnom ruchu. Získané dáta ovplyvnia nastavovanie stratégie Bratislava Tourist Board (BTB) v budúcom roku.
V Bratislave, rovnako ako v celej krajine, bol počas tohtoročnej letnej sezóny počet domácich turistov vyšší ako vlani. V Bratislave ich bolo za obdobie jún, júl a august viac o 20 percent.
„Tento výsledok nás veľmi teší, pretože komunikácii s domácimi turistami sme sa venovali v rámci viacerých marketingových kampaní, realizovaných PR aktivít a podporili sme aj množstvo lokálnych projektov,“ konštatuje Vladimír Grežo, predseda predstavenstva BTB. Pre slovenský turizmus sú domáci turisti dôležití, častokrát však ide o jednodňových. Ubytovacie zariadenia a gastro však zarábajú prevažne vtedy, ak zákazník prespí v danej dovolenkovej destinácii minimálne jednu noc.
„Vývoj, ktorý naznačuje celosvetová prognóza, sa bude týkať aj Bratislavy. Počet turistov a najmä tých zahraničných, bude aj v hlavnom meste SR v tomto roku zrejme ešte nižší ako v prvom covidom roku 2020. Bratislava je pri tom na nich závislá,“ dopĺňa V. Grežo.
Domáci cestovný ruch bude podľa zverejnenej štúdie rásť aj v budúcom roku rýchlejšie ako zahraničný. Počty turistov z roku 2019 by však mali byť dosiahnuté až neskôr. V domácom turizme je na to predpoklad už v roku 2022. Zahraničný turizmus by sa mal oživiť na predkrízovú úroveň až po roku 2025.
P. Pellegrini: Navrhujeme znížiť DPH pre gastro, tretia vlna bude náročná
Pre oživenie cestovného ruchu je podľa štúdie dôležitá aj zaočkovanosť domácich obyvateľov. V Bratislave je zaočkovaných druhou dávkou vakcínou vyše 61 percent obyvateľov, na Slovensku je to však len necelých 46 percent. To môže pri rozhodovaní o voľbe destinácie tiež ovplyvniť záujem zahraničných turistov. Štúdia TEOC totiž naznačuje, že vo svete sa môžu v súvislosti s nízkou zaočkovanosťou vytvárať tzv. šedé zóny, ktorým sa budú turisti vyhýbať.
„V BTB tvoríme stratégiu na základe dát. Tie ukazujú, že komunikácia zameraná na domáceho turistu bude mať dlhodobý zmysel. Pre oživenie záujmu zahraničných turistov budeme okrem atraktívnej ponuky programu ešte viac prízvukovať percento zaočkovanosti obyvateľov v našom hlavnom meste, “ uzatvára V. Grežo, predseda predstavenstva BTB.
Zaočkovaní a prekonaní v čiernych okresoch
Koaličná rada v utorok, 9. novembra diskutovala o zmene covidautomatu kvôli neustále sa zhoršujúcej pandemickej situácii. Opatrenia sú podľa E. Hegera nastavené správne. „Problém je ten, že sa nedodržiavajú. Preto sme museli pristúpiť k zmenám,“ uviedol premiér na utorkovej tlačovej konferencii.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?