V Poľsku sa darí Poliakom

Britská maloobchodná sieť potravín Tesco definitívne opúšťa poľský trh. V krajine sa viac darí domácim značkám a Francúzom. Do 31. októbra budú všetky predajne spoločnosti Tesco zrušené a vyprázdnené. Stane sa tak po 25 rokoch. Väčšinu z nich nahradia nové, značky Netto, čo je dánsky zľavový supermarket. V súčasnosti okrem Poľska pôsobí aj v Nemecku a domácom Dánsku, pred niekoľkými rokmi aj vo Veľkej Británii a Švédsku ako samostatný podnik.

V máji 2010 ho kúpila maloobchodná spoločnosť Asda a neskôr, od júna 2014 do júla 2016 začali fungovať v spoločnom podniku so sieťou Sainsbury´s. Obchody značky Netto začnú v poľských mestách fungovať od štvrtka, 7. októbra. Viac ako 60 pôvodných predajní ale ostane zatvorených, prenajímatelia o novú značku nemajú záujem. Tesco už začiatkom mesiaca stiahlo z predaja aj privátnu značku oblečenia a doplnkov F&F a zrušilo Clubcard.

Poľskému trhu dominujú malé obchody Żabka, ktorých je v poľskom prostredí viac ako sedem tisíc a Biedronka s viac ako 3-tisíc predajňami. Ide o domácu sieť, založenú v roku 1998 v Poľsku. O 12 rokov neskôr ju odkúpila spoločnosť Penta Investments a reťazec začal expandovať naprieč celou krajinou. 

Neprehliadnite

Šéf Woltu: Na znížené provízie reštauráciám pristúpiť nemôžeme, zruinovalo by nás to

Nemecký Kaufland má v porovnaní s poľskými maloobchodnými predajami len 225 predajní a Lidl o niečo viac, asi 770.

Francúzsky Carrefour má medzi zahraničnými maloobchodnými značkami stále prevahu, v krajine prevádzkuje vyše 920 obchodov. Koncom júna tohto roku sa však objavili dohady, že francúzska sieť, podobne ako britské Tesco, môže opustiť poľský trh. Podľa francúzskeho periodika Challanges, na ktorý odkazuje poľský bezprawnik.pl, hľadá firma už niekoľko mesiacov kupcov svojich predajní v Poľsku a na Taiwane. Za najväčší problém považujú Poliaci to, že bude problém odpredať také množstvo obchodného priestoru. Na poľskom trhu je však čoraz menej hráčov, konkurencia sa zmenšuje a tí, ktorí ostali, prevažne domáci, stále silnejú. Reč je o Biedronke.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa