Týždeň po tom, ako sa po takmer polroku opätovne otvorili terasy, sa poľavilo znovu. Zákazníci sa už v tzv. ružových okresoch, kde platí 1.stupeň varovania, nemusia preukazovať negatívnym testom. Čašníci aj majitelia sa cítia ohrození. „Zamestnanci sa necítia bezpečne. Oveľa častejšie si musia dezinfikovať ruky, stoly a kontaktné plochy. Rovnako vyzerá aj dezinfekcia toaliet. Namiesto pôvodnej periodicity raz za hodiny sa to teraz vykonáva každých asi 20 minút,“ vysvetľuje prevádzkovateľ La Marine Ján Vlčko.
Situáciu by podľa neho vyriešilo otvorenie interiérov, ktoré by mohli byť prístupné pre tých, ktorí sa preukážu negatívnym testom alebo potvrdením o absolvovaní očkovania proti ochoreniu covid-19.
Top tri udalosti v retaili a gastre: Pivovarníci pomáhajú terasám a Aupark mení majiteľa
Pivo dochádza
Veľkej Británii dochádza pivo. Terasy pivární a reštaurácií sú plné. Majitelia sa obávajú, že s pribúdajúcim teplom a slnkom sa im dlho nepodarí udržať tempo s nadšenými pivármi. Zákazníci podľa The Guardian hlásia vypredané zásoby v niekoľkých londýnskych lokáloch. Priemyselní analytici zo spoločnosti CGA Strategy uvádzajú, že za uplynulý víkend, kedy sa v Spojenom Kráľovstve sprístupnili letné terasy, stúpol predaj piva na úroveň z jari roku 2019. Distribúciu dvoch pivných značiek vraj obmedzil Heineken. Ide o Amstel a Birra Moretti, ktoré dodávajú limitované množstvo troch sudov na piváreň.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?