ZSSK sľubuje rastovú dekádu
Nový šéf Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Roman Koreň má víziu zatraktívniť prácu na železnici postupným rastom miezd. Na konci dekády by mali byť v porovnaní s jej začiatkom až o polovicu vyššie. Výdavky by mali pokryť v prvom rade cestujúci, nie však ani tak výrazným zdražením cestovného, ale nárastom počtu približne o tretinu. Zjednodušene povedané – viac spojov prepraví viac ľudí a tí dovedna za lístky aj viac zaplatia. Nutnú vyššiu efektivitu nezmeneného počtu zamestnancov by tak bolo z čoho patrične ohodnotiť.
Na prvý pohľad logická rovnica však obsahuje aj niekoľko skrytých neznámych. Potrebné bude vykrátiť nedoplatky štátu, ktorý svojej firme prepláca náklady na prepravu cestujúcich, teda výkony vo verejnom záujme, s dvojročným omeškaním a tlačí ju tak do drahých úverov. Otvoriť cestu zvyšovaniu výkonov bude musieť tiež správca železničných tratí– štátne Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré tiež zápasia s rastúcim investičným dlhom. Bez lepšej priepustnosti a technickej kvality tratí nebude totiž ani viac osobných vlakov, ani viac cestujúcich.
Nový šéf ZSSK nechce prepúšťať, ľuďom by rád postupne zdvihol platy o 50 percent
Mýtny tender zakopol o námietky
Ostro sledované verejné obstarávanie na vybudovanie nového mýtneho systému a poskytovanie služieb technickej podpory spomalili námietky uchádzačov proti nastaveným podmienkam. Úrad pre verejné obstarávanie ich musí posúdiť, čo lehotu na predkladanie a otváranie ponúk oddialilo o mesiac na polovicu júna. Každé zdržanie kontraktu na minimálne jedenásťročné poskytovanie mýtnych služieb za 42 miliónov eur pritom stupňuje napätie. Bez novej zmluvy bude totiž Národná diaľničná spoločnosť (NDS) nútená predĺžiť neveľmi výhodnú zmluvu so starým mýtnikom, alebo hľadať provizórne riešenie.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?