Čínska aplikácia pre zdieľanie krátkych videí Tiktok bude nanovo ponúkať možnosť poslať len textovú správu. Spoločnosť to oznámila na svojom webe. Svojím rozhodnutím tak vyostrí konkurenciu medzi veľkými sociálnymi sieťami, uviedla dnes BBC. TikTok spresnil, že nová funkcia dáva užívateľom "ďalší spôsob, ako sa vyjadriť". Začiatkom tohto mesiaca TikTok spustil novú službu streamovania hudby, ktorá má konkurovať platformám ako Apple Music a Spotify.
Používatelia TikToku budú mať teraz v aplikácii tri možnosti - budú si môcť vybrať medzi zverejnením fotografie, videa, alebo textu. Svoje príspevky môžu upraviť pridaním zvuku, polohy alebo pomocou funkcie duet, ktorá užívateľom umožňuje vzájomne reagovať na obsah. V prípade videa sa to pôvodné a reakcie naň zvyčajne zobrazujú vedľa seba na obrazovke.
„Vďaka týmto funkciám budú vaše textové príspevky rovnako dynamické a interaktívne ako akékoľvek video alebo fotografie,“ uviedol prevádzkovateľ siete.
TikTok, ktorý vlastní čínska spoločnosť ByteDance, nedávno spustil v Brazílii a v Indonézii novú službu pre streamovanie hudby TikTok Music. Minulý týždeň spoločnosť spustila aj jej testovaciu verziu v Singapure, Mexiku a v Austrálii. „Táto služba užívateľom umožní počúvať, zdieľať a sťahovať hudbu, ktorú objavili na TikToku, a tiež zdieľať svoje obľúbené skladby a umelcov s komunitou na tejto sociálnej sieti,“ uviedol hovorca spoločnosti.
Nové funkcie
Vybraní užívatelia po celom svete testujú ďalšie funkcie platformy, napríklad zobrazovanie obsahu na šírku obrazovky.
V roku 2021 sa TikTok stal najobľúbenejšou webovou adresou na svete. Mal viac návštev ako americký vyhľadávací gigant Google. V tom istom roku platforma uviedla, že má celosvetovo viac ako miliardu aktívnych užívateľov.
Americký rival
V posledných týždňoch sa vyostrilo súperenie medzi konkurenčnými firmami v oblasti sociálnych médií. Americká spoločnosť Meta Platforms na začiatku tohto mesiaca spustila sociálnu sieť Threads, nového rivala siete Twitter. Tá v nedeľu oznámila takzvaný rebranding, teda zmenu identity značky.
Miliardár Elon Musk, ktorý Twitter kúpil vlani v októbri zhruba za 44 miliárd dolárov (vtedy asi bilión Sk), premenoval sociálnu sieť na X. Ukázal tiež nové logo, ktoré tvorí práve písmeno X v čiernobielom prevedení.
Dva týždne po spustení mala sieť Threads podľa niektorých odhadov okolo 150 miliónov užívateľov. Vstavané prepojenie s platformou Instagram jej automaticky poskytuje prístup k dvom miliardám potenciálnych užívateľov. Sieť Twitter má okolo 350 miliónov užívateľov.