„Tichý luxus“ sa vo svete uchytil aj napriek tomu, že dnes väčšina ľudí žije od výplaty k výplate, píše portál CNBC.

Pre tento starononový trend sú typické najmä drahé materiály v tlmených tónoch a značkové oblečenie bez akéhokoľvek viditeľného loga. Luxusné značky sa okrem materiálov spoliehajú aj na techniky, vďaka ktorým sú ich kúsky ihneď rozpoznateľné. Často ide o malé detaily, akými sú strih či stehy, ktoré si všimne iba skutočný odborník na módu.

V časoch finančnej krízy z roku 2008 sa boháči snažili nepútať na seba príliš veľa pozornosti, vysvetlila pôvod trendu profesorka marketingu a riaditeľka módneho programu Univerzity v New Yorku Thomai Serdariová. V priebehu ďalších desiatich rokov sa však móda stala oveľa odvážnejšou.

V súčasnosti zažíva tichý luxus návrat. Môže za to skutočnosť, že súčasná ekonomická situácia v Spojených štátoch značne rozdeľuje tamojšiu spoločnosť. Takzvané zotavenie v tvare K spôsobilo, že tí najbohatší Američania sú bohatší než kedykoľvek predtým.

Môže si bežný občan USA dovoliť kašmírovú šiltovku od značky Loro Piana za 600 dolárov, ktorú mala na sebe postava zo seriálu „Boj o moc“? Serdariová o tom vážne pochybuje. Tichý luxus, našťastie, nie je o tom, že si spotrebitelia kúpia presne rovnaký kúsok, ako videli v televízii. Jeho podstatou je pokúsiť sa napodobniť vybraný outfit oblečením v neutrálnych tónoch či monochromatickej farebnej schéme, ktoré nám „padne ako uliate“.

Carolyn McClanabanová, certifikovaná finančný poradkyňa a zakladateľka firmy Life Planning Partners, odporúča investovať do nadčasových značkových kúskov, akými sú kabát či kabelka. Môžu pochádzať napríklad aj z výpredajov či konsignačného skladu. Outfit radí doplniť niečím lacnejším – džinsami či tričkom z Walmartu alebo Targetu.

Ďalšie dôležité správy

Tourists pack a crowded Weymouth beach
Neprehliadnite

Utrhnutí z covidovej reťaze: Ľudia minú posledné peniaze na luxusné dovolenky