Nemecký spotrebiteľský magazín spotrebiteľský magazín Stiftung Warentest zmeral kvalitu 20 ústnych vôd z drogérií a diskontných reťazcov. Iba 12 z nich ho presvedčilo o tom, že dokážu spoľahlivo zabraňovať vytváraniu zubného povlaku, kazu a zápalu ďasien.

Ústna voda Zendium „Complete Protection“ patrí k tým, ktorým sa to nepodarilo. Spoločne s produktmi Aldi Süd Friscodent, Biorepair Zahn-Milch a Karex (tie však u nás nie sú dostupné) si z testu odniesla titul prepadáku.

Test ústnej vody ovládli značky reťazcov, Zendium pohorelo

Zdroj: itesco.sk

Nedostatkom produktov je podľa magazínu slabá ochrana pred ukladaním zubného povlaku a zápalom ďasien. „Neobsahujú žiadne látky, o ktorých účinkoch by existovali dostatočné dôkazy,“ zdôvodnil verdikt vedúci testu Thomas Koppmann.

Produkty Biorepair Karex doplatili na chýbajúci fluorid, ktorý v ústnych vodách zohráva dôležitú úlohu pri ochrane pred zubným kazom.

Prepadák našiel magazín aj medzi ústnymi vodami pre deti - známku nedostatočný udelil produktu pod značkou dm-ky Dontodent Junior. Najlepšou ústnou vodou pre deti sa môže pochváliť drogéria Rossmann, víťaza pod jej privátnou značkou Perlodent však na Slovensku žiaľ nezoženiete.

Test ústnej vody ovládli značky reťazcov, Zendium pohorelo

Zdroj: rossmann.de; dm.de

Privátne značky reťazcov bodovali aj v dospeláckej kategórii. Kráľovnou testu sa so známkou „veľmi dobrá“ stala ústna voda pod privátnou značkou dm-ky Dontodent. Víťazné stupienky obsadili aj privátne značky Dentalux z Lidla a Today Dent z Billy. Obe si z testu odniesli známku „dobré“.

Test ústnej vody ovládli značky reťazcov, Zendium pohorelo

Zdroj: dm.de; lidl.de; rewe.de

Umiestnenie v top trojke vyfúkli lacné produkty značke Listerine. Tá spolu s ústnou vodou Parodontax skončila na štvrtom mieste. Ústnej vode Odol-med3 sa ušla až siedma pozícia.

Test ústnej vody ovládli značky reťazcov, Zendium pohorelo

Zdroj: testberichte.de

Má to háčik

Stiftung Warentest si nezvolil príliš dobré načasovanie zverejnenia výsledkov. Ústne vody z dm-ky a Lidla už v takej verzii, v akej ich otestoval, v súčasnosti v obchodoch nezoženiete. Výrobcovia stihli zmeniť ich zloženie. Z top trojky si zachoval pôvodnú náplň iba Today Dent. Stiftung Warentest tvrdí, že výrobky nakúpil v júni minulého roka.

Dm-ka priznala, že k úprave ústnej vody Dontodent došlo v septembri, a to použitím stabilnejšieho farbiva. „Na zložení a relevantných parametroch testu sme však nič nemenili,“ uviedla pre portál Welt.de produktová manažérka dm-ky Kerstin Erbe. Lidl sa k zmene zloženia nevyjadril.