Americký výrobca elektromobilov Tesla predal minulý mesiac vyše 74 400 áut vyrobených v Číne. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to znamená rast o takmer tretinu. Uviedla to v piatok Čínska automobilová asociácia (CPCA).
CPCA informovala, že Tesla vo februári predala celkovo 74 402 áut vyrobených v jej závode v Šanghaji. Oproti februáru 2022 to predstavuje rast o 31,65 percenta. V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom sa predaj zvýšil o 12,6 percenta. Na porovnanie, čínsky konkurent BYD dodal na trh v minulom mesiaci 191 664 elektrických a hybridných vozidiel.
Tesla plánovala, že po znížení cien na začiatku roka bude jej šanghajský závod produkovať vo februári a v marci týždenne v priemere 20-tisíc áut. Výsledky za ostatný týždeň však ukázali, že jej maloobchodný predaj v Číne stále zaostáva za tempom zo 4. štvrťroka minulého roka.
Podiel Tesly na čínskom trhu s takzvanými novými energetickými vozidlami klesol vo februári na 9 percent z 10-percentného podielu v rovnakom mesiaci pred rokom. Naopak, podiel čínskej firmy BYD výrazne vzrástol. Zatiaľ čo vo februári 2022 dosahoval 27 percent, v tohtoročnom februári to bolo už 37 percent.