Potenciálne zariadenie na rafináciu hydroxidu lítneho, ktoré Tesla ponúka ako prvé svojho druhu v Severnej Amerike, spracuje surovinu rudy tak, aby bola použiteľná na výrobu batérií.

Rozhodnutie Tesly investovať v Texase bude tiež založené na schopnosti získať úľavu na miestnych daniach z majetku.

Generálny riaditeľ Elon Musk už skôr avizoval, že Tesla možno bude musieť vstúpiť priamo do ťažobného a rafinérskeho priemyslu, pretože ceny lítia prudko stúpajú. Taktiež vníma potrebu viacerých hráčov v tomto priemysle.

Zabezpečenie stabilnej dodávky batériových komponentov je pre Teslu rozhodujúce, keďže čelí tvrdej konkurencii na rýchlo rastúcom trhu s elektrickými automobilmi.

Muskova spoločnosť očakáva, že výstavba by sa mohla začať v štvrtom štvrťroku 2022 a do konca roka 2024 by mala byť schopná plniť svoju funkciu.

Podľa plánu bude Tesla dodávať konečný produkt z rafinérie kamiónom a železnicou do rôznych závodov na výrobu batérií Tesla, ktoré podporujú dodávateľský reťazec pre batérie veľkých a elektrických vozidiel.

V porovnaní s konvenčným procesom použije menej nebezpečné činidlá a vytvorí použiteľné vedľajšie produkty.

Rast dopytu po batériách sa tak skoro nezastaví

Ceny lítia tento rok vyleteli do nebies v dôsledku rastúceho dopytu z automobilového sektora.

Čína stále zostáva najväčším svetovým spracovateľom lítia, konkurenčné projekty v Spojených štátoch a Európskej únii zatiaľ nie sú až tak úspešné.

Ak bude plán Tesly pokračovať, automobilka by sa mohla stať prvou v tomto sektore, ktorá bude investovať priamo do rafinácie lítia.

Výrobcovia batérií sa tiež snažia navýšiť svoju produkciu v Spojených štátoch, keďže sa očakáva stále väčší dopyt po elektromobiloch.

Samotná Tesla začiatkom tohto roka podpísala päťročnú dodávateľskú zmluvu s austrálskou Liontown Resources (LTR.AX), zatiaľ čo konkurenční výrobcovia elektromobilov Stellantis (STLA.MI) a Byd, ale aj CATL, najväčší svetový výrobca batérií, investovali do lítiových baní po celom svete.