Tesla sa aj napriek lákavým benefitom snaží obsadiť celkom 350 prevažne manažérskych pozícií, no ani s ponúkaným platom 300-tisíc eur, úzkou spoluprácou s Elonom Muskom pre niektorých z nich, či bonusovýmí príplatkami ich stále neobsadili. Informoval o tom portál e15.cz.
Podľa Business Insider je problém predovšetkým v tom, že kandidáti majú spĺňať veľmi náročné požiadavky. Jedným z príkladov je pozícia šéfa pre sekciu výroby batérií a vhodný uchádzač má mať najmenej pätnásť rokov skúseností v odbore. Pre doterajší import batérií z Ázie je však nemeckých expertov na takúto pozíciu veľký nedostatok. „Na poli výroby lítiových batérií nenájdu v Nemecku takmer nikoho," myslí si Jörg Speikamp z poradenskej spoločnosti QRC.
Tesla investuje do závodu pri Berlíne takmer 6 miliárd eur
Tesla má však zároveň málo skúseností s nemeckým pracovným trhom. Ďalším problémom môže byť časté striedanie sa osôb na vysokých postoch, čo z dlhodobého hľadiska nepôsobí perspektívne. Nová továreň amerického giganta vzniká v nemeckej obci Grünheide v Brandenbursku, len pár kilometrov juhovýchodne od Berlína. Na základe tvrdení Elona Muska sa má jednať o najväčší závod na produkciu batérií do elektromobilov na svete. Okrem Tesly doň investovala miliardy eur aj nemecká vláda. Podľa skorších vyhlásení mali prvé Tesly Y a následne sedany model 3, ako aj prvé batérie opustiť brány továrne v júli tohto roka. Tento termín sa však, aj vzhľadom na tretiu vlnu koronavírusu v Nemecku a administratívne zdržania, bude možno posúvať. Ročná produkcia by pritom mala dosiahnuť 500 000 vozidiel.