Britský maloobchodný reťazec Tesco plánuje v rámci svojho online obchodu vytvoriť 16-tisíc nových trvalých pracovných miest. To ukazuje, aký vplyv mala pandémia nového koronavírusu na zmeny v nakupovaní a posilnenie online predaja. A zároveň, zvýšený záujem o nákup na internete vedie k stratám pracovných miest v tzv. kamenných obchodoch.
Väčšinu z nových trvalých pracovných miest obsadia dočasní zamestnanci, ktorých Tesco najalo po vypuknutí nákazy a vyhlásení blokád. Práve zavedenie blokád v marci urýchlilo rast online predaja potravín a základných produktov. Britskí spotrebitelia sa pritom zdráhali vrátiť do obchodov aj po tom, ako sa obmedzenia začali zmierňovať.
Tesco otvára po štyroch rokoch nové obchody a rozbieha franšízovú sieť
Ďalší britský reťazec Marks & Spencer, ktorý predáva odevy, bytové doplnky a tiež lahôdky, minulý týždeň oznámil, že ruší 7000 pracovných miest. Tým sa zvýšil celkový počet stratených pracovných miest v maloobchode v Spojenom kráľovstve tento rok na viac ako 35-tisíc. Pokiaľ ide o nové pozície v Tescu, reťazec prijme 10-tisíc ľudí, ktorí budú kompletizovať objednávky, 3000 vodičov na rozvoz tovaru a ďalších ľudí na bližšie nešpecifikované miesta.