Spoločnosť Tesco by mohla využívať údaje z karty Clubcard na varovanie zákazníkov, ak nakupujú príliš veľa nezdravých potravín, uviedol generálny riaditeľ Tesca Ken Murphy. Vyhlásil, že umelá inteligencia by mohla sledovať nákupy zákazníkov a pomáhať „postrčiť“ ich k zdravším voľbám.

K. Murphy povedal: „Viem si predstaviť, že vás to postrčí a povie vám: Pozrite, časom som si všimol, že vo vašom nákupnom košíku je obsah sodíka 250 percent odporúčanej dennej dávky. Odporúčam vám nahradiť toto, toto a toto výrobkami s nižším obsahom sodíka, aby ste zlepšili zdravie svojho srdca“. Podľa Murphyho ide o veľmi jednoduchý krok, ktorý môže „skutočne zlepšiť každodenný život ľudí.“

Tento návrh by pravdepodobne potešil zástancov zdravia, ktorí upozorňujú na krízu obezity, píše portál Telegraph.

Návrh však znepokojuje aktivistov za ochranu súkromia. Jake Hurfurt, vedúci výskumu organizácie Big Brother Watch, vyjadril obavy: „Je zarážajúce, že generálny riaditeľ Tesco chce použiť tieto údaje na to, aby nám povedal, ako máme žiť. Vyjadrenia Murphyho by mali každého znepokojiť a slúžiť ako dôkaz, že systémy vernostných kariet sú založené na masovom sledovaní zákazníkov. Tesco nemá právo rozhodovať o tom, čo máme v košíkoch, ani nás navádzať, čo by sme mali kupovať.“

Na konferencii FT Future of Retail generálny riaditeľ Tesca naznačil, že umelá inteligencia by mohla tiež pomôcť zákazníkom získať lepšiu hodnotu pri nákupoch. Systém by mohol napríklad odporučiť zákazníkom, aby počkali s nákupom na blížiacu sa ponuku, ktorá by im ušetrila peniaze.

K. Murphy uviedol, že cieľom je, aby zákazníci mali pocit, že „Clubcard doslova robí svoju prácu za nich a uľahčuje im život“. Tieto vyjadrenia prichádzajú v čase, keď sa zvyšuje kontrola nad tým, aké údaje supermarkety zhromažďujú prostredníctvom svojich vernostných programov a ako ich využívajú. Supermarkety často používajú údaje z vernostných kariet na prispôsobenie ponúk, ale čoraz častejšie ich predávajú aj tretím stranám. Spoločnosť Tesco zdôraznila, že „nepredáva ani nezdieľa žiadne individuálne údaje o zákazníkoch a svoje povinnosti týkajúce sa používania údajov berie mimoriadne vážne“.

The Coronavirus In Germany: Week 5
Neprehliadnite

Lidl sa púšťa do cloud computingu a kybernetickej bezpečnosti