Tento rok bude z pohľadu cestovania v znamení lokálnych destinácií, ktoré ponúkajú zážitok. Obľúbený začína byť aj tzv. glamping alebo glamourous camping, teda akési luxusné kempovanie. Skonštatoval to Petr Kotík z platformy Amazing Places, podľa ktorého krízu v súčasnosti pociťujú kúpeľné a veľké mestá, ktoré boli zvyknuté na nával turistov.
Pandémia nového koronavírusu podľa P. Kotíka so sebou priniesla aj inovácie v cestovnom ruchu či gastre a zároveň aj vyšší záujem o lokálne dovolenky. Upozornil, že ľudia sa v súčasnosti viac obávajú cestovať do zahraničia a predpokladá, že pozícia lokálnych miest sa len upevní.
Petr Kotík tároveň poznamenal, že jednotlivé prevádzky sa počas pandémie rozhodli rekonštruovať svoje priestory. Zopár z nich však muselo svoje podnikanie zrušiť úplne, iní sa zasa počas pandemického roka „prispôsobili" situácii. „Napríklad reštaurácie sa zamerali na rozvoz, donášku jedla alebo začali ponúkať možnosť si jedlo vziať so sebou," dodal.
Luxusné kempovanie
Skonštatoval, že najmä v lete a v rekreačných oblastiach nebola potreba, aby prevádzky vyvíjali viac úsilia osloviť svojich návštevníkov. Dopyt po dovolenkách na Slovensku, ale aj v Česku bol totiž podľa neho veľký.
„V minulom roku počas leta sme zaznamenali pri ponukách zo Slovenska asi 50-percentný nárast záujmu zo strany návštevníkov našej stránky, pri niektorých konkrétnych to dokonca bol nárast až o 100 percent. Horšia situácia je však vo veľkých mestách, ktoré sú závislé od turistov, prípadne sú to tiež kúpeľné mestá," opísal.
Ako cestovný ruch prichádza o všetky ilúzie v biznise
Medzi najobľúbenejšie destinácie podľa jeho slov patria tie, ktoré sa spájajú s príjemnými spomienkami, napríklad aj z detstva. „Dlhodobo sú to chaty, chalupy a drevenice, ktoré pre množstvo ľudí symbolizujú návrat do detstva, keď jazdili k babičke na prázdniny a chalupárčenie im zostalo v srdci," priblížil s tým, že obľúbený je aktuálne aj tzv. glamping, teda čosi ako luxusné kempovanie.