Švajčiarsky výrobca tenisiek On zverejnil prognózy v oblasti rastu predaja pre rok 2024. Investorov odhady sklamali, čo spôsobilo najväčší pokles cien akcií v histórii firmy. Spoločnosť podporovaná tenistom Rogerom Federerom takisto zverejnila tržby za posledný štvrťrok 2023, ktoré len tesne nenaplnili odhady analytikov.
Akcie Onu klesli na začiatku obchodovania v New Yorku až o 19 percent, čo je najviac od jej vstupu na burzu v septembri 2021. Napriek tomu je ich hodnota oproti predchádzajúcim 12 mesiacom o približne 41 percent vyššia a prekonala aj konkurentov Nike, Adidas či Pumu.
Investori podľa agentúry Bloomberg pozorne sledujú športové značky, aby podchytili akýkoľvek náznak slabosti po tom, čo giganti Nike a Puma vyjadrili pochybnosti o sile spotrebiteľských výdavkov. Hoci sa On stal miláčikom obuvníckeho priemyslu vďaka svojim bežeckým a tenisovým topánkam, pociťuje tlak, aby udržal tempo rastu inak riskuje, že ešte väčšmi sklame investorov.
On očakáva, že tržby tento rok vzrastú aspoň o 30 percent na 2,35 miliardy eur. To sa takmer zhoduje s odhadom analytikov na úrovni 2,4 miliardy eur. Tržby v prvom štvrťroku by mohli dosiahnuť 516 miliónov eur, uviedla spoločnosť, čo je menej než odhadovaný priemer vo výške 550 miliónov eur.
Výrobca športového oblečenia plánuje rozšíriť sieť obchodov, ktorá v súčasnosti zahŕňa zhruba desať miest s výnimkou Číny, kde má 22 predajní. Spoločnosť prestala dodávať produkty do 200 maloobchodných prevádzok v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku, pretože sa v rámci týchto trhov snaží zvýšiť prestíž značky.