Ako v stredu informoval poslanec a tieňový minister hnutia pre dopravu Ján Marosz, zároveň vyzývajú ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka, aby zrušil tender.

Opozičné hnutie považuje lízing za menej výhodný ako nákup a súťaž za podozrivú, pričom už vopred predpokladá, že jej víťazom by sa mohla stať bratislavská lízingová spoločnosť S Rail Lease, hoci lehota na predkladanie ponúk uplynie v stredu 9. mája o 14:00.

ZSSK CARGO vyhlásilo súťaž v polovici apríla, predpokladaná hodnota prenájmu desiatich rušňov je 58,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.

„Budeme sa pýtať pána ministra dopravy Érseka na hospodárskom výbore, akým spôsobom naloží s týmito informáciami a vyzývame ho, aby čím skôr zrušil toto nevýhodné obstarávanie, ktoré poškodzuje štát. Tiež podáme podnet na najvyšší kontrolný úrad, aby preveril okolnosti tejto súťaže,“ povedal J. Marosz.

Cargo podľa poslanca ide modernizovať svoj vozidlový park a robí to úplne rovnako ako osobný štátny vlakový dopravca. „Je to ale ten najhorší a najdrahší možný spôsob, ktorý si železničné firmy vybrali. Železničný magazín už vo februári nafotil víťazné rušne v Nemecku, Cargo sa tvárilo, že o ničom nevie a v Bratislave sa objavili rušne, ktoré už majú špz-etky víťaznej firmy,“ uviedol J. Marosz.

Malo by ísť vraj o rušne Vectron od výrobcu Siemens. OĽaNO sa domnieva, že tender je len divadlo a má podozrenie, že po desiatich rokoch prenájmu sa k rušňom dostane nejaký súkromný dopravca. „Sme presvedčení, že túto súťaž vyhrá spoločnosť S Rail Lease,“ dodal J. Marosz.