Čínskemu internetovému obchodu Temu, ktorý patrí skupine PDD Group, hrozia, že sa naň budú vzťahovať prísnejšie pravidlá Európskej únie pre internetový obsah, pretože jeho priemerný počet mesačných používateľov v Európe vzrástol nad stanovenú hranicu.

Tieto pravidlá sa teraz vzťahujú na firmy ako Meta Platforms, Google, X či TikTok, uviedla agentúra Reuters.

Podľa zákona EÚ o digitálnych službách sú spoločnosti s viac ako 45 miliónmi používateľov označované ako veľmi veľké online platformy. Tieto firmy sa na svojich platformách musia viac snažiť bojovať proti nezákonnému a škodlivému obsahu a falšovaným výrobkom.

Internetový obchod Temu vstúpil na trh EÚ v apríli minulého roka. Firma uviedla, že za šesť mesiacov do konca marca mala v EÚ mesačne v priemere 75 miliónov aktívnych používateľov.

Európska komisia uviedla, že si je vedomá, že počet používateľov Temu prekročil hranicu stanovenú hranicu.

Čínsky internetový predajca módy Shein minulý mesiac oznámil, že má v EÚ mesačne v priemere 108 miliónov aktívnych používateľov a rokuje s Komisiou o svojom označení.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračný obrázok
Neprehliadnite

E-shopy „sťahujú“ zákazníkov do mobilov. Chcú ušetriť na reklame, môže za to aj Temu