Spoločnosť PPA Controll prebrala v polovici októbra stavenisko tunela Višňové, aby dodala technológie. Ide zatiaľ o ich najväčší kontrakt so štátom za viac ako 54 miliónov eur, píše Finweb Hospodárskych novín.
„Najzložitejší proces v rámci zákazky je koordinácia všetkých subjektov, dodávok a prác, ktoré sa vykonávajú,” hovorí Erik Vicena, zástupca riaditeľa firmy PPA Controll a dodáva, že pri inštalácií technológií spolupracujú aj s dodávateľmi stavebných častí.
Napriek náročnému tendru, v ktorom kládli množstvo otázok a termíny sa posúvali, Vicena vidí reálne, aby sa implementácia techniky začala vo februári. Najdôležitejším faktorom je podľa neho realizovať projekčné práce a koordinovať ich so stavbou. „Stavbu sme prevzali, kontrakt je platný a s ním aj podpísaný časový plán,“ tvrdí zástupca riaditeľa.
Vicena v rozhovore uviedol aj to, že sledujú vývoj príchodu automobilky Volvo na Slovensko. V portfóliu firmy je tiež dodávanie konkrétnych technológií do špecifických hál, teda napríklad montážnych hál alebo lakovní. Svoju stopu zanechali vo všetkých lakovniach automobiliek na Slovensku a nedávno ukončili rozšírenie haly H1 a H7 v bratislavskom Volkswagene.
Keďže je však automobilka Volvo v štádiu prípravy infraštruktúry, PPA Controll na nej nebude participovať, hoci Vicena dopĺňa, že istej stavebnej firme, ktorá realizuje isté časti, sú k dispozícii. „Zákazka sa však pre nás rysuje až vtedy, keď máme istotu podpísaného kontraktu. Prvé vážne tendre očakávanie začiatkom budúceho roka,“ konštatuje Vicena.
Konkurencia firiem je podľa neho obrovská a automotive priemyslu kraľuje systém dodávok „just in time“. „Nie je tu priestor na poruchy či odstávky. Technológie musia byť stopercentne spoľahlivé. Všetky subdodávateľské reťazce sú podľa toho nastavené, keďže ide o veľké projekty s veľkým množstvom práce,“ uzatvára Vicena.