Ľudia si už možno čoskoro budú vedieť kúpiť nové auto z pohodlia svojich domovov. Umožniť by im to mali interaktívne digitálne salóny sčasti poháňané prevratnou platformou ChatGPT, ktorá využíva umelú inteligenciu, píše portál Axios.

Firmy Fiat a Kia predstavili nové „metaverse“ predajne áut, čím chcú spôsobiť revolúciu v spôsobe, akým ľudia nakupujú autá. Obe automobilky takisto patria k prvým spoločnostiam, ktorým sa podarilo identifikovať praktické využitie platformy ChatGPT.

Pojem metaverse vo všeobecnosti označuje počítačom vytvorený virtuálny svet, ktorý umožňuje interakciu a plnohodnotný život v 3D prostredí. Na rozdiel od štandardného internetu môžu používatelia metaverse vzájomne komunikovať s ostatnými prostredníctvom svojich avatarov vo virtuálnej realite. Presne ako vo videohre. 

Fiat svoj metaverse obchod predstavil ešte v januári a na jeho vývoji spolupracoval s firmami Microsoft a Touchcast. Zákazníci ho môžu využívať bez použitia headsetu pre virtuálnu realitu, avataru či špecializovaného hardvéru. Obchod je súčasťou aplikácie Microsoft Teams.

Zákazníci si dokážu v rámci metaverse obchodu firmy Fiat kúpiť nové auto či komunikovať buď s reálnou osobou, alebo virtuálnym asistentom „Fiat Genius“, ktorý využíva umelú inteligenciu a je vďaka platforme ChatGPT schopný v reálnom čase odpovedať na otázky o modeloch Fiat.

Najčastejšie kladené otázky sú zodpovedané prostredníctvom vopred nahratých videí od produktových špecialistov. V prípade zložitejších otázok vás aplikácia presmeruje na reálnu osobu, ktorá sa následne napojí do virtuálneho obchodu z akéhokoľvek miesta na svete. Ak si však s otázkou nebude vedieť dať rady ani ona, na scénu nastúpi technológia ChatGPT, ktorá zákazníkovi pomôže nájsť tie správne informácie.

Táto skúsenosť má napodobniť spôsob, akým by k potenciálnemu klientovi pristupoval predavač v reálnej predajni áut, vysvetlila spoločnosť Fiat, ktorej nový metaverse obchod je zatiaľ dostupný iba v Taliansku, kde má značka svoje korene. Firma však plánuje tento koncept čoskoro predstaviť aj v iných krajinách vrátane Spojených štátov.

Aj spoločnosť Kia Nemecko predstavila vlastný metaverse obchod, ktorý funguje na platforme Engage.

Tento nový druh obchodu má určite svoj výhody, no podľa portálu Axios si väčšina zákazníkov aj tak bude chcieť svoje nové auto pred kúpou prezrieť aj naživo. Aspoň zatiaľ.

Ďalšie dôležité správy

ilustracia, chatGPT, umela inteligencia, ai
Neprehliadnite

Umelá inteligencia dobýja svet. Revolúcia ChatGPT má veľký potenciál, no neľahkú implementáciu