Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré majú na starosti železničné trate, sprejazdnili podľa hovorkyne spoločnosti Martiny Pavlikovej od 7.18 h jednu traťovú koľaj, aby vlaky mohli opätovne jazdiť v smere Liptovský Mikuláš - Liptovská Teplá. "Poškodené sú najmenej tri výhybky, na oprave pracujeme," uviedla.

Hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáš Kováč uviedol, že pri nehode sa nikto z cestujúcich nezranil. "K nehode došlo v relatívne nízkej rýchlosti, pretože vlak sa len rozbiehal zo stanice. Príčinu nehody ešte skúmame. Či bola chyba na našej strane alebo na strane infraštruktúry," dodal T. Kováč.

V posledných týždňoch na sociálnych sieťach kolovali obrázky vozňov, z ktorých sa dymí, čo vyvolalo diskusiu o nízkej úrovni štátnych vlakov. O medzinárodný škandál sa postaralo vedenie ZSSK.

Európska komisia pred týždňom informovala Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK) o svojom predbežnom stanovisku, že v júni 2016 bránila tomuto orgánu EÚ v inšpekcii, keď mu poskytla nesprávne informácie a zmazala údaje z jedného laptopu.

„Je neprípustné, aby (spoločnosti) akýmkoľvek spôsobom manipulovali s požadovanými údajmi. Takýto postup by predstavoval ohrozenie integrity a efektívnosti vyšetrovania. Je nevyhnutné zabezpečiť, aby spoločnosti postupovali v súlade s našimi predpismi,“ uviedla vtedy na margo inšpekcie v Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) eurokomisárka zodpovedná za politiku hospodárskej súťaže Margrethe Vestagerová.

EK vykonala inšpekcie v priestoroch ZSSK v júni 2016. Komisia mala podozrenie, že ZSSK mohla uzavrieť zmluvy namierené proti konkurencii, ktorých cieľom bolo neumožniť vstup na trh konkurenčnému železničnému osobnému prepravcovi, čo je v rozpore s európskym právom hospodárskej súťaže (článok 101 Zmluvy o fungovaní EÚ), uvádza sa v tlačovej správe EK.