Speváčka Taylor Swiftová sa vydala na koncertné turné po Spojených štátoch. So svojím ansámblom odohrá dokopy 52 koncertov v 20 rôznych mestách. Eras Tour už teraz návštevnosťou trhá rekordy, a je na najlepšej ceste stať sa najúspešnejším turné všetkých čias, píše portál Axios.

Fanúšikovia míňajú peniaze nielen na lístky či spomienkové predmety, ale aj na ubytovanie, jedlo či cestu. Ich spotrebiteľská aktivita spôsobila vznik takzvanej Swiftonomiky. Okrem samotnej speváčky z nej ťažia aj miestni podnikatelia.

Hotelieri z Glendalu či Houstonu po ohlásení turné zaznamenali rekordne vysoký záujem o ubytovanie. Ani obchody ako Amazon či Poshmark nemajú núdzu o objednávky. Na ich webstránkach možno nájsť celé outfity inšpirované motívmi turné. Fanúšikovia chcú počas koncertov vyzerať čo najlepšie, no zároveň aj vyniknúť. Niektorí z nich preto využívajú služby menších podnikateľov. Tí im vedia bundy či topánky ozdobiť podľa ich vlastného návrhu. Tieto kúsky oblečenia občas stoja viac ako samotný lístok, ktorého cena je v priemere 1 700 dolárov.

Swiftovej fanúšikovia sú extrémnym príkladom spotrebiteľov ochotných minúť tisíce dolárov na veci, ktoré si počas pandémie museli odopierať.

Ďalšie dôležité správy

KK10 Paramus - Na snímke nápis s reklamou na topánky Yeezy od spoločnosti Adidas v obchode v americkom Paramuse 25. októbra 2022. Nemecký výrobca športového oblečenia Adidas v utorok oznámil, že ukončuje spoluprácu s americkým rapperom Kanyem Westom pre jeho antisemitské vyjadrenia. Spoločnosť označila za
Neprehliadnite

Adidas zvažuje výpredaj značky Yeezy, inak mu hrozí stámiliónová strata