Speváčka Taylor Swiftová sa vydala na koncertné turné po Spojených štátoch. So svojím ansámblom odohrá dokopy 52 koncertov v 20 rôznych mestách. Eras Tour už teraz návštevnosťou trhá rekordy, a je na najlepšej ceste stať sa najúspešnejším turné všetkých čias, píše portál Axios.
Fanúšikovia míňajú peniaze nielen na lístky či spomienkové predmety, ale aj na ubytovanie, jedlo či cestu. Ich spotrebiteľská aktivita spôsobila vznik takzvanej Swiftonomiky. Okrem samotnej speváčky z nej ťažia aj miestni podnikatelia.
Hotelieri z Glendalu či Houstonu po ohlásení turné zaznamenali rekordne vysoký záujem o ubytovanie. Ani obchody ako Amazon či Poshmark nemajú núdzu o objednávky. Na ich webstránkach možno nájsť celé outfity inšpirované motívmi turné. Fanúšikovia chcú počas koncertov vyzerať čo najlepšie, no zároveň aj vyniknúť. Niektorí z nich preto využívajú služby menších podnikateľov. Tí im vedia bundy či topánky ozdobiť podľa ich vlastného návrhu. Tieto kúsky oblečenia občas stoja viac ako samotný lístok, ktorého cena je v priemere 1 700 dolárov.
Swiftovej fanúšikovia sú extrémnym príkladom spotrebiteľov ochotných minúť tisíce dolárov na veci, ktoré si počas pandémie museli odopierať.