Jedna jediná rada od investora Paula Grahama pomohla zakladateľovi Airbnb Brianovi Cheskému zmeniť začínajúci startup na giganta s trhovou hodnotou 70 miliárd dolárov, píše portál CNBC.
„Sústreď sa skôr na sto ľudí, ktorí ťa milujú, než na milión, ktorý ťa má len rád,“ znela Grahamova rada. Toto odporúčanie ide podľa Cheského proti všetkému, čo si podnikatelia bežne myslia. Väčšina chce totiž pri budovaní biznisu zaujať čo najviac ľudí.
Airbnb pod vedením Cheského sa vďaka Grahamovej rade začal viac sústrediť na hostí, ktorých nelákali hotely ani prespávanie na gauči u známych. Okrem toho sa firma snažila prísť na to, čo by zas najviac potešilo hostiteľov.
Chesky preto spolu s ďalšími dvomi zakladateľmi Airbnb – Joem Gebbiom a Nathanom Blecharczykom – začali navštevovať domy a byty hostiteľov v New Yorku. Lepšie tak pochopili ich pohľad a potreby.
Táto stratégia priniesla ovocie, keďže počas prvých desiatich rokov činnosti prekonal Airbnb sieť hotelov Hilton. Tie fungujú už od roku 1919, pričom trhová hodnota Hiltonu je v súčasnosti 36,43 miliardy dolárov. Chesky dodal, že väčšina klientov objavila Airbnb na základe „ústneho odporúčania“ ľudí zo svojho okolia.
Paradoxne, aj tú najhoršiu radu má Chesky práve od Grahama. Investor bol totiž presvedčený, že sa firma musí presťahovať do Kalifornie, ak chce byť úspešná. Sídli tam aj Grahamova firma Y Combinator.
„Nepotrebujete sa presťahovať (do Silicon Valley). Môžete byť kdekoľvek,“ priznal Chesky, ktorého firma sa stále nachádza v San Franciscu.