Tarify cestovných lístkov na vlak by sa mohli upravovať. Pripustil to vo štvrtkovom živom vysielaní na sociálnej sieti minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Šéf Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Roman Koreň hovorí o návrhoch, ktoré budú mať minimálny vplyv na cestujúcich.

Koreň vyčíslil, že spoločnosť realizovala aj reštriktívne opatrenia, ktoré dosiahli ročnú úroveň šetrenia 6,5 milióna eur. Jednou z ciest v rámci šetrenia nákladov je podľa jeho slov obmedzenie predaja v kamenných pokladniciach a presmerovanie nákupu do online priestoru.

„Cestou je možno pre skupinu cestujúcich, pri ktorej predpokladáme, že má schopnosti aj možnosti nákupu cestovných dokladov cez internet alebo online akýmkoľvek spôsobom, zaviesť určitý model manipulačného poplatku, aby bola motivovaná využívať tieto nástroje," priblížil. Doležal uistil, že nejde hromadne spoplatniť vydávanie cestovných lístkov. Napríklad pri dôchodcoch by manipulačný poplatok za vydanie cestovného lístka nebol.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) predstavila v utorok v Žiline prvú elektrickú jednotku Panter z dielne konzorcia českej Škoda Transportation a slovenskej ŽOS Trnava, ktorú zaradila do prevádzky. Na snímke cestujúci počas nástupu do prvej elektrickej jednotky Panter na nástupišti žilinskej železničnej stanice 1. decembra 2020. FOTO TASR - Erika Ďurčová
Neprehliadnite

ZSSK plánuje od 13. júna obnoviť takmer všetky medzištátne spoje

Minister poukázal na to, že desať rokov sa tarify nemenili. „Zvyšovanie taríf nie je politicky super téma, ale nemôžeme nad tým zatvárať oči, najmä keď v Bratislave sa cestuje lacnejšie vlakom za minimálnu sadzbu ako mestskou hromadou dopravou," skonštatoval. Zdôraznil, že je potrebné otvoriť túto tému. „Nehovorím, že to bude nejaké dramatické," dodal.

„Máme na stole nejaké návrhy, ktoré budú mať minimálny dosah na cestujúcu verejnosť," ubezpečil Koreň. Ako príklad uviedol zmenu najnižšej sadzby, ktorá je v rámci najnižších kilometrických vzdialeností a na úrovni 0,50 eura. „Často nedosahuje úroveň cestovného v rámci mestských hromadných dopráv, čiže možno tam by sme sa chceli pohnúť trošku smerom hore," naznačil šéf ZSSK.