Taliansky protimonopolný úrad (Agcm) začal vyšetrovať predaj vstupeniek do Kolosea a okolitého archeologického parku, jednej z najnavštevovanejších talianskych pamiatok. Podľa novinárskych a spotrebiteľských združení sa vstupenky často nedostanú k oficiálnemu predajcovi vstupeniek, spoločnosti CoopCulture. V dôsledku toho si turisti často musia kupovať vstupenky od sprostredkovateľov, kde cena môže byť niekoľkonásobne vyššia ako pôvodná cena.
Hromadný nákup sekundárnych predajcov
Podľa Agcm sa zdá, že oficiálny predajca nezaviedol dostatočné opatrenia na obmedzenie nákupu vstupeniek vo veľmi krátkom čase pomocou robotov.
„Podľa úradu si spotrebitelia nemohli kúpiť vstupenky na webovej stránke oficiálneho predajcu CoopCulture, pretože (vstupenky) hromadne skupovali sekundárni predajcovia,“ uviedol úrad. Medzi vyšetrovanými spoločnosťami sú tak okrem samotnej spoločnosti CoopCulture aj niektoré sprostredkovateľské spoločnosti.
Podľa denníka Corriere della Sera sú vstupenky na vstup do Kolosea dostupné len u sprostredkovateľov a iných spoločností, ktorí ich však často ponúkajú s príplatkom alebo inými službami, ktoré výrazne zvyšujú cenu vstupenky. Podľa novín môžu návštevníci za vstupenku v hodnote 18 eur zaplatiť až 70 eur.
Viac ako 60 eur za vstup
Vstupenky boli v utorok k dispozícii na oficiálnej webovej stránke predajcu CoopCulture počas dvoch dní do konca júla, pričom jeden z nich, pondelok 24. júla, bol de facto vypredaný.
Na webovej stránke predajcu Musement, ktorý je tiež predmetom vyšetrovania, sú vstupenky k dispozícii päť dní do konca júla. Cena u tohto predajcu je však 62 eur, keďže automaticky zahŕňa služby sprievodcu.
Podľa štatistík talianskeho ministerstva kultúry bolo Koloseum pred pandémiou najnavštevovanejšou talianskou pamiatkou so vstupným. V roku 2019 ho navštívilo 7,5 milióna ľudí.