Taliansko plánuje vytvoriť register starých tradičných obchodov a remeselných podnikov v centrách miest, ktoré majú aspoň 70-ročnú históriu a tá istá rodina ich vlastnila aspoň tri generácie. Podľa novoprijatého nariadenia majú samosprávy za úlohu začať súpis tradičných remeselných a obchodných činností, ktoré majú byť uznané ako „prejav kolektívnej kultúrnej identity“.
„Nechránime len obchody, ale aj dielne, ktoré okrem profesionality a kvality tvoria identitu a kultúru našich miest,“ povedal pre agentúru APA Stefano Pizzolato, predseda Združenia tradičných obchodov Ríma, ktoré má v súčasnosti 27 členov.
Cieľom registra obchodov je podporovať rovnováhu medzi rozvojom cestovného ruchu a zachovaním tradície a autenticity mestských sídiel. Podporovatelia tohto programu zdôrazňujú, že je dôležité zabezpečiť prítomnosť historických, obchodných alebo remeselných činností v centrách miest a zabrániť ich čoraz väčšiemu nahrádzaniu atypickými obchodmi alebo podnikmi.
„Vždy sme sa zameriavali na to, aby sme našim zákazníkom poskytovali kvalitné služby. Veľmi sa staráme o našich zamestnancov, ktorí sú hnacou silou našich spoločností. Kombinácia týchto prvkov spolu s produktom tvoria hlavné zásady historických aktivít,“ uviedol Pizzolato.
Šéf združenia, ktorý prevádzkuje obchod s bielizňou otvorený v roku 1867 s výhľadom na Parlamentné námestie, tvrdí, že tradičným obchodom by sa malo pomôcť s platením drahých nájmov v centrách miest. Presadzuje tiež celoštátne vzdelávacie projekty s cieľom brániť zániku ohrozených remesiel.
„Vo svete, kde internetoví giganti ničia tradičný obchod bez platenia daní, je potrebné chrániť historické obchody. Bránime značky s históriou, bránime talianske rodiny, ktoré vytvorili prácu a kvalitu,“ povedal senátor Maurizio Gasparri, ktorý vedie kampaň za zachovanie tradičných obchodov.