Víťazom architektonickej súťaže na podobu vlakového terminálu Praha východ sa stalo združenie „MP + ov Nehvizdy 2020", za ktorým stojí spoločnosť Metroprojekt zo SUDOP Group a architekti Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Terminál má slúžiť na prestup medzi traťami Praha - Brno a Praha - Hradec Králové. Informoval o tom portál Zdopravy.cz.

Vysokorýchlostné železnice by mohli podľa architektov v budúcnosti čiastočne nahradiť leteckú dopravu a preto by sa terminálmi mali podobať prostrediu tých letiskových. Terminál bude mať dynamický trojcípy tvar, ktorý odkazuje na rýchlosť vlakov na vysokorýchlostných tratiach. Vstupnú halu definujú dve ramená, medzi ktorými je umiestnený autobusový terminál. Tretie rameno smeruje kolmo cez trať a tvorí nadchod s integrovanou odjazdovou halou, kde môžu cestujúci čakať v teple.

Kontrola na hranici s Českou republikou
Vlak prichádzajúci z Česka
Neprehliadnite

Obmedzenia v železničnej doprave sa dotknú EC vlakov na území Česka

„Príprava prvých úsekov VRT intenzívne pokračuje," uviedol šéf Združenia železníc ČR Jiří Svoboda. Terminál Praha východ bude súčasťou prvého vysokorýchlostného úseku v ČR. Súťažné návrhy posudzovala odborná porota, pričom víťaz získal finančnú výhru vo výške 1,2 milióna českých korún (46-tisíc eur) a niekoľko nadväzujúcich zákaziek. Celkovú investíciu do terminálu odhaduje združenie železníc na 780 miliónov Kč (29,8 milióna eur).