Na sociálnych sieťach sa dá zarábať rôznymi spôsobmi. Odhaliť, ako to robia najznámejší influenceri, býva náročné. Spravidla profitujú na všetkom možnom, od sponzoringu cez propagáciu hudby až po dohody so známymi značkami, ale aj vďaka percentám z predaja tovaru.
Koľko peňazí v skutočnosti získavajú, závisí od rôznych faktorov – od kategórie obsahu až po platformu, na ktorej je influencer dominantný, poznamenáva businessinsider.com. Redakcia vyspovedala desiatky influencerov na Instagrame, YouTube a TikToku.
Tisícky dolárov
Medzi nimi aj Jehavu Brownovú, mamu v domácnosti, ktorá prevádzkuje firmu na plný úväzok orientovanú na sociálne siete. Jej mesačný príjem vychádza zo spolupráce so značkami ako Walmart, Amazon a Disney formou platených partnerstiev.
J. Brownová má na Instagrame 196-tisíc sledovateľov. Nedávno pre Insider povedala, že si účtuje v priemere 5-tisíc dolárov za samostatný príspevok na Instagrame a tri tisícky za príbeh na tejto sociálnej sieti.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?