Celosvetový predaj počítačových tabletov v treťom štvrťroku tohto roka pokračoval v poklese a medziročne sa znížil o viac ako 14 percent na približne 33,2 milióna zariadení, uviedla to na svojej webovej stránke výskumná spoločnosť International Data Corporation.
Lídrom na trhu s tabletmi zostala americká spoločnosť Apple, hoci jej predaj klesol o približne 15 percent na 12,5 milióna zariadení. Apple v treťom štvrťroku ovládal 37,5 percenta globálneho trhu s tabletmi. Na druhom mieste bol juhokórejský Samsung s 18-percentným podielom, za ktorým nasleduje čínske Lenovo s približne osempercentným podielom.
„V prvých troch štvrťrokoch sme zaznamenali jedny z najväčších poklesov na trhu s tabletmi a neočakáva sa, že by sa to v nadchádzajúcej vianočnej sezóne zmenilo,“ uviedla analytička Anuroopa Natarajová z International Data Corporation. „V blízkej budúcnosti neočakávame žiadne výrazné oživenie predaja tabletov,“ dodala.