Šanghajská firma AutoFlight uviedla, že čínsky sektor s lietajúcimi taxíkmi už predbehol západných rivalov. Vďačí za to väčšej podpore regulačných orgánov, technologickým prelomom a silnej konkurencii v čínskom logistickom sektore.
Trh s elektrickými lietadlami s vertikálnym vzletom a pristátím, ktoré sú známe ako eVTOL, dosiahne podľa analytikov spoločnosti Morgan Stanley do roku 2040 hodnotu 1,5 bilióna dolárov ročne. Potenciálnymi zákazníkmi budú firmy pôsobiace v leteckom či logistickom priemysle, cestovnom ruchu, poľnohospodárstve, ako aj záchranné a bezpečnostné služby.
AutoFlight získal v marci od Civilnej leteckej správy Číny (CAAC) certifikáciu pre dizajn a časti svojho bezpilotného lietadla CarryAll. Podľa Financial Times ide o svetovo prvý model eVTOL s váhou vyše jedna tona, ktorý dostal od regulačných orgánov zelenú. Viceprezident firmy Kellen Xie uviedol, že hoci chce spoločnosť získať podobné povolenia aj v Európe, CAAC novému priemyslu vyjadrilo značnú podporu.
Väčšina eVTOL lietadiel je stále vo fáze testovania a výrazne sa líšia v otázke rýchlosti, výšky vzletu a nosnosti. Analytici spoločnosti Morgan Stanley upozornili, že najväčšou výzvou pre prevádzkovateľov lietajúcich taxíkov bude dodržiavať prísne kontrolované pravidlá vzdušného priestoru, a to najmä v mestách a ich okolí.