Svetový trh s luxusom tento rok vďaka rastúcemu dopytu v Ázii stúpne o osem až desať percent na rekordných 1,5 bilióna eur . Uvádza to štúdia poradenskej spoločnosti Bain & Company a talianskeho spolku výrobcov luxusného tovaru Fondazione Altagamma.
Podľa štúdie sa prudko zvýšil najmä predaj luxusných zážitkov, ako sú exkluzívne plavby a pobyty v luxusných hoteloch. Výrazne sa zvýšil tiež dopyt po luxusných automobiloch. Očakáva sa, že tržby v hlavnom segmente osobného luxusného tovaru - drahého oblečenia, obuvi, parfumov a šperkov - sa do konca roka zvýšia o štyri percentá na 362 miliárd eur. Objavujú sa však známky spomalenia rastu v tomto segmente. Tretina značiek bude v budúcom roku pravdepodobne stagnovať alebo klesne.
Dynamiku tomuto odvetviu naďalej poskytuje Ázia. Podľa štúdie vzrástol dopyt v Číne o deväť percent, v juhovýchodnej Ázii o osem percent a v Japonsku o 17 percent. V Japonsku „luxusný biznis prekvitá, čo možno pripísať ako lojálnej miestnej klientele, tak prílevu turistov v dôsledku slabého jenu".
V Európe sa tržby z luxusnej turistiky takmer vrátili na úroveň spred pandémie. Bain a Fondazione Altagamma očakávajú, že trh s osobným luxusným tovarom v Európe vzrastie o sedem percent na 102 miliárd eur. V Amerike sa naopak očakáva pokles obchodu o osem percent na 101 miliárd eur. „Tamojšia luxusná klientela má stále kúpnu silu, ale ďalej nakupuje hlavne v zahraničí. Silný americký dolár totiž kvôli cenovým rozdielom zvýhodňuje nákupy v iných krajinách, "uzatvára štúdia.