Medzi osobný tovar patria odevy a luxusné doplnky ako sú klenoty, hodinky či kabelky. Nezahŕňa to však predaj luxusných áut, jácht a ani umenia.
Číňania by sa na celkových výdavkoch za nákup luxusného tovaru mali podieľať takmer tretinou. Ich výdavky rastú omnoho rýchlejšie ako výdavky obyvateľov iných krajín. Číňania však nakupujú prevažne v zahraničí, pretože tovar je tam pre nich často lacnejší. Doma naopak minú len asi 20 percent z celkových výdavkov.
Štúdia rovnako uvádza, že tohtoročný prepad na akciových trhoch v Číne ublížil dôvere spotrebiteľov skôr v USA ako v Číne, pretože Američania majú stále v pamäti finančnú krízu z roku 2008.
Čínski spotrebitelia majú na celkových tržbách trhu s luxusným tovarom podiel 31 percent, uvádza štúdia. Nasledujú Američania s 24 percentami a Európania s 18 percentami. Minulý rok boli druhými najväčšími nákupcami luxusného tovaru Rusi. Ich kúpna sila sa však kvôli devalvácii rubľa asi o polovicu znížila.
Najväčším trhom s luxusným tovarom zostávajú Spojené štáty, kde majú celkové tržby tento rok dosiahnuť 78,6 miliardy eur, uvádza štúdia. Druhé bude Japonsko s 20 miliardami eur a tretia Čína s 18 miliardami eur. V Taliansku a vo Francúzsku majú tržby dosiahnuť zhruba 17 miliárd eur.