Hovorca Hacan Andersson dodal, že H&M požiadala úrady o zriadenie 50 obchodov. Ich otvorenie však bude závisieť na podmienkach trhu a či sa firme podarí nájsť vhodné miesta. H&M sa tak stáva ďalšou maloobchodnou spoločnosťou na svete, ktorá sa rozhodla využiť otvorenie tretej najväčšej ekonomiky Ázie zahraničným firmám.

Indická vláda v roku 2012 rozhodla, že umožní zahraničným podnikom zriadiť si v krajine dcérske spoločnosti v ich vlastníctve. Do tej doby mohli podnikať výhrade len v spolupráci s indickým partnerom. Tieto možnosti v Indii využila konkurenčná španielska firma Inditex, prevádzkovateľ reťazca obchodov Zara.

H&M je druhým najväčším predajcom oblečenia na svete. Za posledné desaťročie firma takmer strojnásobila počet svojich obchodov. V súčasnosti má v 53 krajinách 3 100 predajní, zaostáva však za Inditexom na rýchle rastúcich trhoch. Inditex má viac ako 6-tisíc obchodov v 86 krajinách sveta.

Ázia má na celkových tržbách Inditexu podiel dvadsať percent, na tržbách H&M však iba šesť percent.

H&M minulý týždeň uviedla, že tento rok sa chystá po celom svete otvoriť 375 nových obchodov, vrátane 80 až 90 v Číne. Plánuje taktiež vstúpiť na austrálsky a filipínsky trh.

Indická konzultačná firma Technopak odhaduje, že veľkosť trhu s textilom a oblečením v krajine sa do roku 2021 viac než zdvojnásobí na 141 miliárd amerických dolárov z 58 miliárd, ktoré dosiahla v roku 2012, napísala agentúra Reuters.