Švédska automobilka Volvo Cars oznámila za minulý mesiac zvýšenie predaja vozidiel o takmer desatinu, keď výsledky podporili trhy USA a Európy. Dopyt na nich dokázal vykompenzovať aj pokles predaja na významnom čínskom trhu.
Spoločnosť, ktorú kontroluje čínska firma Zhejiang Geely, v stredu uviedla, že v marci predala celkovo 63 132 áut. Oproti rovnakému mesiacu minulého roka to predstavuje rast o osem percent.
Na čínskom trhu síce predaj klesol o šesť percent na 11 608 vozidiel, túto stratu však vykompenzoval vývoj v Európe a USA. V prvom prípade sa predaj áut firmy Volvo zvýšil o 11 percent na 29 957 a v druhom prípade o deväť percent na 10 230 vozidiel.
Za celý prvý kvartál zvýšila švédska automobilka predaj medziročne o 10 percent, pričom nové energetické vozidlá spoločnosti sa na celkovom objeme predaja podieľali 41 percent. Podiel plne elektrických vozidiel na celkovom predaji dosiahol zhruba 18 percent.