Švédsky výrobca osobných áut Volvo Cars oznámil za minulý mesiac medziročný rast predaja o vyše 30 percent. Spoločnosť výrazne podporil kľúčový európsky, ako aj čínsky trh. Firma uviedla, že v máji predala vyše 60-tisíc áut.
V roku 2022 zápasila švédska spoločnosť s problémami, keď ju, podobne ako iné automobilky, ovplyvňovali najmä protipandemické obmedzenia na významnom čínskom trhu. Okrem toho však do produkcie a predaja zasahovali aj problémy s dodávkami čipov a iných komponentov.
Začiatkom roka 2023 sa situácia začala zlepšovať a v posledných mesiacoch objem predaja Volvo Cars rastie. V máji sa najvýraznejšie zvýšil predaj v Číne, o 49 percent. V Európe, ktorá je najväčším trhom pre švédsku spoločnosť, vzrástol objem predaja o 40 percent a v Spojených štátoch o 14 percent.
Náklady sú však naďalej vysoké, firma preto začiatkom mája oznámila, že na domácom trhu plánuje zrušiť 1 300 administratívnych pozícií. To predstavuje zhruba šesť percent z celkovej pracovnej sily automobilky vo Švédsku.