Plánované zvýšenie investície automobilky Volvo je rozhodne dobrou správou pre východné Slovensko. Myslí si to štátny tajomník Ministerstva hospodárstva SR Peter Švec. Zároveň zdôraznil, že konkrétne plány sú v rukách investora a rezort má len podpornú úlohu.
Zvýšenie plánov Volva na produkciu vyplýva zo zámeru zverejnenom na enviroportáli. V priemyselnom parku vo Valalikoch by mala spoločnosť vyrábať dvojnásobný počet áut, ako pôvodne deklarovala. Vytvoriť by tiež mala 9 000 pracovných miest namiesto pôvodne plánovaných 3 000.
Podmienky na nové pracovné príležitosti
„Správy podobného charakteru nás môžu len tešiť. Na druhej strane, s otázkami na detaily súvisiace s budúcim výrobným plánom, napĺňaním výrobných kapacít je dobré sa obrátiť na samotného investora. My vytvárame všetky podmienky, aby bola tá investícia čo najmasívnejšia tak, aby priniesla Slovensku, hlavne v časti východného Slovenska, čo najviac nových pracovných príležitostí,“ uviedol vo štvrtok Švec.
Projekt ide podľa neho zatiaľ podľa časového plánu a nie sú v ňom žiadne zásadnejšie anomálie. „V tejto chvíli je scelený pozemok pre prípravu výstavby nového závodu Volvo Cars. Finišujeme práce na príprave zmluvy o nadobudnutí vlastníctva spoločnosťou Volvo,“ priblížil štátny tajomník s tým, že zmluva by mohla byť podpísaná vo veľmi krátkom čase.
Následne môže automobilka začať s prípravou výstavby samotného závodu a plniť ciele, ktoré sú s investíciou spojené. „Z pohľadu štátu, vlády, ministerstva je poskytnutá plná súčinnosť a podpora pre všetky záväzky štátu, ktoré vyplývajú z investičnej zmluvy,“ doplnil Švec.
Príležitosť pre subdodávateľov
Zdôraznil, že ide aj o príležitosť pre subdodávateľov napojiť sa na budúce fungovanie výrobného závodu. Ministerstvo podľa neho povzbudzuje samosprávy v celom okolí, aby urýchlili prípravu priemyselných parkov a lokalít, v ktorých je možné umiestňovať nové investície pre dodávateľský sektor.
Príchod Volva a výstavby závodu na elektromobily pri Košiciach oznámilo ministerstvo hospodárstva 1. júla minulého roka. Plánovanú kapacitu závodu vtedy odhadli na 250-tisíc vozidiel za rok.