Švajčiarsky výrobca obuvi On plánuje do roku 2026 zdvojnásobiť predaje na 3,55 miliardy švajčiarskych frankov (3,64 miliardy eur). Cieľom firmy je urýchliť rast v Číne, keďže jednou z jej ambícií je stať sa najprestižnejšou značkou športovej obuvi na svete, píše agentúra Bloomberg.
Po roku 2026 chce On dosiahnuť, aby predaje z Číny a vlastnej siete maloobchodov tvorili vyše 10 percent čistého zisku. Tieto ciele sú ambicióznejšie než tie, ktoré si firma stanovila pri vstupe na burzu. Akcie Onu stúpli pred otvorením burzy v New Yorku o 2,7 percenta.
Nové dlhodobé ciele by mali investorov uspokojiť, poznamenal analytik Baird Jonathan Komp, pričom sa odvolal na „vysoký stupeň dôvery v súčasné obchodné základy spoločnosti“. On je jednou z mála športových značiek, spolu s Hoka a Brooks, ktoré za posledné roky dosiahli dramatický rast. Všetky tri firmy profitovali najmä z dvojitého globálneho trendu, keď verejnosť čoraz viac začalo zaujímať cvičenie a do módy sa začalo dostávať najmä neformálne oblečenie.
Vďaka tomu sa spoločnostiam dokonca podarilo ukrojiť si trhový podiel gigantov Adidas či Nike. Akcie značky On od vstupu na burzu stúpli o 8,3 percenta, pričom akcie firmy Nike za ten čas klesli o 40 percent a Adidasu o 45 percent.
Onu sa krátko po založení v roku 2010 podarilo získať status kultovej značky nielen na domácom trhu, ale aj v ostatných častiach Európy. Firmu dokonca podporuje aj tenisová hviezda Roger Federer, ktorá vlastní okolo 8,5 milióna akcií. Od vstupu na burzu v New Yorku v roku 2021 sa spoločnosti podarilo rýchlo vybudovať spotrebiteľskú základňu aj v Spojených štátoch, ktoré sú najväčším športovým trhom na svete.