Železničný dopravca Leo Express v utorok začal jazdiť na trati medzi Prahou a Ostravou, kde bude konkurovať vlakom Českých dráh a firmy RegioJet. Prvý ranný spoj z hlavného mesta do Sliezska nebol príliš využitý. Obsadených bolo približne 30 miest, povedal ČTK hovorca firmy Petr Kopáček.
„Prišli sme načas. Počet pasažierov zodpovedal skorému odchodu z Prahy,“ uviedol P. Kopáček. Z pražskej hlavnej stanice vlak s kapacitou viac ako 230 miest vyrazil pred piatou hodinou ráno. Ďalšie spoje s odchodom o 09:11 z Ostravy a 13:02 z Prahy boli podľa spoločnosti zaplnené zhruba z polovice.
Na vstup Leo Expressu reagoval konkurenčný RegioJet podnikateľa Radima Jančuru oznámením zmien v prevádzke svojich vlakov. Po novom budú zachádzať do Třinca, kde bude končiť šesť z osemnástich denných spojov, uviedol obchodný riaditeľ Jiří Schmidt.
Trasu medzi pražskou a ostravskou hlavnou stanicou by mali uraziť o šesť minút rýchlejšie ako doteraz. Bude to ale na úkor zrušenia niekoľkých zastávok. RegioJety už napríklad nezastavia v pražskej Libni a v Ústí nad Orlicí. V Zábřehu na Morave budú stáť len dva spoje denne. Súkromní prepravcovia si konkurujú aj vylepšovaním služieb vo vlakoch. Ponúkajú napríklad pripojenie na internet a dennú tlač. Leo Express podľa webovej stránky spoločnosti požičia cestujúcim počas cesty aj tablet.
V skúšobnej prevádzke Leo Express na trať medzi Prahou a Ostravou vypravuje dva páry vlakov denne. Plnú prevádzku so všetkými 16 spojmi denne chce Leo Express začať od 9. decembra.
Leo Express okrem prevádzky na trati medzi Prahou a Ostravou chystá vstup na ďalšie diaľkové trate v Česku. Zaujíma sa najmä o trať z Prahy do Českých Budějovíc a o trať medzi Prahou a Chebom. Do nákupu a vybavenia vlakov chce v najbližších piatich rokoch investovať 7,25 českých korún miliardy korún (285 miliónov eur).
Ilustračné foto na titulke - Leo Express