Americká sieť s rýchlym občerstvením Subway v prvom štvrťroku zvýšila celosvetové tržby asi o 12 percent. Firma, ktorá pôsobí aj na Slovensku, to v pondelok uviedla v tlačovej správe. Zaznamenala aj vzostup návštevnosti, k čomu podľa nej prispeli aj renovácie prevádzok.

Zvažujú predaj

Subway nemá akcie na verejných trhoch, a nemá teda ani povinnosť pravidelne zverejňovať výsledky hospodárenia ako napríklad konkurenčný McDonald's.

Spoločnosť Subway sa snaží zlepšiť ziskovosť. Uvažuje totiž o svojom predaji a chcela by ukázať potenciálnym záujemcom z radov investičných fondov, že dokáže zarábať peniaze, uviedla agentúra Reuters.

Franšízová licencia

V posledných rokoch firma uzatvárala niektoré svoje prevádzky, pretože čelila mnohým problémom, vrátane zastaraného zariadenia či nadmernej expanzie. O tom, že zvažuje svoj predaj, informovala už vo februári tohto roku. Podľa Reuters by predaj mohol firmu ohodnotiť až na desať miliárd dolárov.

Reťazec, ktorý je jednou z najväčších svetových značiek rýchleho občerstvenia, má po celom svete takmer 37 000 reštaurácií. Viac ako 50 rokov ho vlastní dvojica zakladateľských rodín. Prvú prevádzkareň firma otvorila v roku 1965 v meste Bridgeport v americkom štáte Connecticut. Všetky reštaurácie rýchleho občerstvenia prevádzkujú partneri spoločnosti na základe franšízovej licencie.

Značka pôsobí aj na Slovensku, prevádzky má v Bratislave, Trnave, Nitre, Trenčíne a v Košiciach.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračné foto
Neprehliadnite

Splnenie potrieb zákazníkov v dobe dynamických zmien