Tržby luxusného koncernu LVMH v treťom štvrťroku stúpli medziročne o deväť percent na 19,96 miliardy eur. Je to o niečo menej, ako sa čakalo. Rast slabne kvôli inflácii a turbulenciám svetových ekonomík, ktoré znižujú záujem zákazníkov o luxusnú módu. Firma zverejnila kvartálne hospodárske výsledky na svojom webe.
Štvrťročné tržby zaostali za očakávaniami analytikov v prieskume spoločnosti Visible Alpha, ktorí predpovedali rast o 11,5 percenta. Divízia módy a koženého tovaru, ktorá je domovom značiek Louis Vuitton a Dior, zaznamenala tiež deväťpercentný rast tržieb, zatiaľ čo analytici u nej očakávali rast o desať percent.
LVMH zápasí so spomaľujúcim sa dopytom po luxusnom módnom tovare v Spojených štátoch a v Európe, kde rastúce ceny prinútili zákazníkov najmä z mladšej generácie, aby vytriezveli z eufórie míňania po pandémii. Oživenie dopytu v Číne zostáva nerovnomerné. LVMH je prvou veľkou svetovou luxusnou firmou, ktorá v tomto štvrťroku zverejnila výsledky hospodárenia. Investorom dáva možnosť zistiť, čo môžu očakávať od konkurentov.
Investori v poslednom čase znížili svoje očakávania, pokiaľ ide o luxusný sektor, pripomenula agentúra Reuters. Hodnota LVMH od apríla klesla o približne 96 miliárd eur. Francúzska luxusná skupina tak minulý mesiac po 2,5 roku stratila pozíciu najhodnotnejšej európskej spoločnosti obchodovanej na burze. Vystriedal ju dánsky výrobca liekov Novo Nordisk, ktorému pomohol dopyt po jeho vysoko účinných liekoch na cukrovku a chudnutie.