Pre pandémiu, zvyšovanie cien energií a aj ďalšie zdražovanie neprežila od roku 2019 štvrtina typických krčiem a o 15 percent sa znížil celkový počet prevádzok, píše Finweb Hospodárskych novín a odvoláva sa na interný prieskum spoločnosti Heineken Slovensko.
Príčinou podľa ekonomického webu nie je len nižšia návštevnosť, konzumácia či chýbajúci personál. „Segment HoReCa prechádza revolúciou. Zákazníci menia svoje nákupné správanie a podniky o nich musia bojovať rôznymi spôsobmi,“ tvrdí portál. Pandémia, inflácia a ceny energií tieto zmeny len urýchlili.
Obchodný manažér Heinekenu pre HoReCa segment Robert Fegyveres si myslí, že klasické dedinské krčmy sa premenia na iný typ, s novými a modernejšími službami. „Už dnes vidíme, že mnohé prevádzky, ktoré donedávna ponúkali iba nápoje, menia charakter na menšie, jednoduchšie reštaurácie,“ vraví Fegyveres pre Finweb.
Problémy zaznamenal aj Plzeňský Prazdroj, Podľa obchodného riaditeľa a podpredsedu predstavenstva Martina Grygaříka zaznamenali počas koronakrízy úbytok prevádzok, ale neskôr sa počet podnikov stabilizoval, pričom stúpli spolupráce s takzvanými sezónnymi prevádzkami.
Slováci podľa Grygaříka inklinujú viac ku kvalite, čo sa týka nielen piva, ale aj servisu či prostredia. Preto firma investovala 4,2 milióna eur do vybavenia či samotného vzhľadu podniku. „Ukazuje sa, že prevádzky, ktoré ich rozvojovým programom prešli, hlásia väčší záujem hostí,“ dodáva ekonomický web.
Úbytok kvalifikovaných pracovníkov a tradičných zákazníkov hlási Ladislav Kovács, predseda Asociácie malých nezávislých pivovarov Slovenska a dodáva, že o výraznom rozvoji sa nedá hovoriť, skôr o stabilizácii segmentu.