Americký sen už nie je tým, čím býval. Mať solídnu prácu, kúpiť dom, založiť si rodinu a dokázať ju uživiť je náročnejšie než predtým. Ľudia s nižšími príjmami sa snažia vyžiť z toho, čo majú. Stredná trieda je dnes v pozícii, ktorá kedysi patrila menej zarábajúcim.

Nový výskum Claire Tassinovej, analytičky maloobchodu a elektronického obchodu zo spoločnosti Morning Consult, zistil, že správanie spotrebiteľov so stredným príjmom sa približuje ľuďom s nižšími príjmami. „Keďže nakupujúci stále bojujú so zvýšenými cenami a inflačnými tlakmi, nálada spotrebiteľov so strednými príjmami je oveľa bližšie k tým nízkopríjmovým,“ povedala C. Tassinová pre Business Insider.

Analyzovala spotrebiteľské správanie Američanov, ktorí ročne zarábajú menej ako 50-tisíc dolárov, medzi 50- a 100-tisíc dolármi – čo Morning Consult považuje za stredný príjem – a medzi tými, ktorí zarábajú viac ako 100-tisíc dolárov. Ľudia so stredným príjmom uvádzajú, že by boli ochotní zaplatiť viac za produkt vyššej kvality, ale nerobia to. V skutočnosti sú zákazníci so stredným a nižším príjmom „takmer identickí“ pri  nákupnom rozhodovaní a inklinujú k lacnejšiemu tovaru.

Čoraz väčší podiel dospelých Američanov – približne 29 percent – sa považuje za ALICE (asset-limited, income-constrained, but employed): s obmedzenými aktívami, s obmedzeným príjmom, ale zamestnaný/á.

Príkladom je Amanda z Texasu, ktorá patrí ku skupine mileniálov. Podarilo sa jej kúpiť dom, študentské pôžičky jej odpustili, zarába viac ako 100-tisíc dolárov ročne. To všetko by jej malo poskytnúť pocit finančnej istoty. „Viem, že sa mám oveľa lepšie ako ostatní ľudia v mojom veku, ale stále sa veľmi obávam, že ak dôjde k ďalšej pandémii, ak sa stane niečo šialené, ak stratím prácu, ako zaplatím účty?“ pýta sa.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Sú bohatí, no aj tak žijú od výplaty do výplaty. Američanov trápi fenomén HIFI