Rad kamenných obchodov zostáva v Číne zatvorených a predaj automobilov či inteligentných telefónov zažíva prudký pokles. Dopyt po zdravotníckych, zábavných a kozmetických produktoch je však na vzostupe, vyplýva to z údajov čínskeho internetového obchodu Alibaba.
Medzi najväčšie hity teraz patrí napríklad hra Ring Fit Adventure pre konzoly Nintendo Switch, ktorá spája tradičný štýl hrania videohier s cvičením.
„Na vírus zatiaľ nefunguje žiadny liek. Jediné, na čo sa môžete spoliehať, je váš vlastný zdravotný stav,“ uviedla tridsaťosemročná kancelárska pracovníčka, ktorá si hru nedávno kúpila. „Chcem doma cvičiť, aby som bola zdravá a fit,“ dodala.
Predaj hry Ring Fit Adventure sa podľa spoločnosti Alibaba v dvojtýždňovom období do 20. februára v porovnaní s bežnou úrovňou viac ako štvornásobne zvýšil. Pri podložiek na jogu a veslovacích trenažérov firma zaznamenala nárast o 250 percent.
Podľa poradenskej spoločnosti Wanqing Consulting sa celkový objem čínskeho internetového obchodu v období epidémie síce znížil, niektoré položky, napríklad podložky na jogu či kozmetika, sú však výnimkou.
„Ľudia teraz majú veľa voľného času a doma sa nudia,“ povedal šéf spoločnosti Lu Čen-wang. Ženy podľa neho voľný čas využívajú napríklad na to, aby si precvičili svoje schopnosti v oblasti make-upu.
Niektoré čínske internetové obchody zisťujú, že medzi najpredávanejší tovar sa teraz dostávajú menej obvyklé produkty. Medzi desať najpredávanejších položiek u spoločnosti Pinduoduo teraz patria potreby pre strihanie vlasov a kondómy. Firma JD.com zase hlási prudký nárast potrieb pre pečenie.