Po týždňoch trvajúcich štrajkov sa zamestnanci veľkých amerických automobiliek zrejme dočkajú zvýšenia miezd o 25 percent.
Niekoľko dní po Forde ustúpila požiadavkám odborovej organizácie United Auto Workers aj skupina Stellantis. Stellantis sa okrem toho zaviazal, že počas viacročného obdobia platnosti kolektívnej zmluvy v USA vytvorí päťtisíc nových pracovných miest namiesto plánovaného zrušenia päťtisíc pracovných miest. V sobotu to uviedol prezident UAW Shawn Fain.
Skupina Stellantis v Európe vlastní napríklad značky Peugeot, Opel či Fiat a v USA napríklad Chrysler, Dodge a Jeep. Koncern Ford sa v stredu dohodol s UAW na zvýšení miezd o 25 percent počas viac ako štvorročného obdobia platnosti novej kolektívnej zmluvy. Dohody však ešte musia schváliť členovia odborov.
Dohody s Fordom a Stellantisom zvyšujú tlak na tretí americký automobilový koncern General Motors, keďže v závodoch jeho konkurentov sa po štrajkoch obnovuje výroba.
Odborári z United Auto Workers pôvodne požadovali zvýšenie miezd až o 40 percent s odôvodnením, že týmto tempom rástli príjmy vrcholového manažmentu veľkých automobiliek. Automobilky pred začatím štrajkov súhlasili so zvýšením platov až o 20 percent v priebehu štyri a pol roka. Odbory však postupne rozšírili štrajky na ďalšie závody, čo sťažilo vyjednávaciu pozíciu automobiliek, ktoré nevedeli, ktorých ďalších závodov sa protesty dotknú.